Sociální experiment: Vypadáme lépe se žvýkačkou, nebo bez ní?

27. 6. 2014 | Petr Michl
„Vyndej si tu žvýkačku, vypadáš jako buran," říkali vám ve škole. Experiment značky Beldent ale ukazuje něco jiného.

Reklam na žvýkačky jsme všichni viděli už mnoho. Krásní lidé se zářivým úsměvem si žvýknou a najednou se jim vyrovnává PH v ústech, zachvátí je vlna osvěžující chuti nebo dokonce odfoukne peprmintová smršť. I při propagaci žvýkaček ale jde opustit vyjeté koleje a přitom ukázat, že vám mohou změnit život k lepšímu.

Dokázala to argentinská kampaň na žvýkačky Beldent, která minulý týden v Cannes posbírala obdivuhodnou 8 lvů - konkrétně Zlatého lva v kategorii Direct a také Outdoor, Stříbrného lva v kategorii Promo a Bronzové lvy v kategoriích, Film Craft, Film, PR a Media. V jejím rámci byl v Muzeu současného umění v Buenos Aires proveden sociální experiment, který vyvracel mýtus, že žvýkat je v mnoha společenských situacích neslušné a můžete tím vyvolat špatný dojem. V jeho rámci seděla na židlích vedle sebe vždy identická dvojčata, která byla hodnocena lidmi, kterým byly do sluchátek pokládány dotazy. Kdo je z dvou mladých kluků populárnější? Kdo z nich má lepší sexuální život? Která ze sester dvojčat je častěji zvaná na party? Který z dvojice policistů je přísnější? Který si víc užije udělování pokuty? Který šéf by vám spíše přidal?

Přes identický zjev dvojčat byla pozitivní hodnocení přisuzována v 73 % případech osobě, která žvýkala. Možná to bylo proto, že díky tomu lidé vypadali více uvolněně, třeba se jen díky pohybům koutků občas usmáli. Každopádně působili na respondenty lépe.

Vzhledem k tomu, že do testu jich bylo zapojeno téměř 500, mají jeho výsledky nezanedbatelnou hodnotu. Zjednodušeně říkají, že se žvýkačkou působíme na druhé lépe. Výrazy „těch druhých" dvojčat by se daly klidně nazvat: „Sakra. Proč nemám žvýkačku já?" A není vyloučené, že tento pocit získala nemalá část z lidí, kteří přispěli k dosud dosaženým více než 6 milionům zhlédnutí experimentu na YouTube.

Zdroj: AdWeek

Štítky dokumentu: Kreativní reklama

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: