Stories znovu kopírují Snapchat. Tentokrát přidávají vlastní verzi geostickers

9. 3. 2017 | Kateřina Tauchenová
Jmenuje se to Geosticker, vypadá to jako Geosticker od Snapchatu, ale se Snapchatem to nemá nic společného. Co je to? Nové Geostickers v Instagram Stories.

Instagram pomalu ale jistě přidává do svých Stories funkce, které mu zatím chyběly v porovnání s jeho předlohou a zároveň největší konkurencí – Snapchatem. Včera oznámil zavedení geonálepek (angl. geostickers) umožňujícím uživatelům přidat do Stories ilustrace spojené s místem, na němž se právě nachází. Tato funkce se až nápadně podobá geofiltrům a geostickers, které uživatelé důvěrně znají ze Snapchatu.

Prvními místy, která se mohou pochlubit vlastními geonálepkami, jsou americký New York a indonéská Jakarta. Díky nim mohou uživatelé na různých částech města přidávat do svých Stories speciální ilustrace a nápisy vystihující danou lokalitu. Nálepky by měly být na těchto místech dostupné všem uživatelům Instagramu, a to jak ve verzi pro iOS, tak pro Android.

První předloha geonálepek, tedy geofiltry od Snapchatu, byly spuštěny už v roce 2014. Na rozdíl od geonálepek ale nebylo možné nijak měnit jejich pozici nebo velikost v příspěvku. Od srpna 2016 pak na Snapchatu existují i geonálepky, se kterými už po displeji pohybovat jde.

Na snímku níže je vidět, že nálepky na Snapchatu se od těch instagramových skutečně moc neliší:

Po zavedení geonálepek už jsou asi jedinou funkcí, kterou Stories postrádají, tzv. Lenses – tedy speciální selfie filtry, které dokáží změnit tvar vaší tváře, přidat vám psí uši a čumák nebo rovnou masku přes celý obličej. Některé filtry jsou určené také pro natáčení videa a kromě obličeje umí změnit také váš hlas. Minulý rok si Facebook zvlášť kvůli těmto filtrům pořídil aplikaci MSQRD, ale k jejímu masovému rozšíření zatím nedošlo. Je ale pravděpodobné, že pravým účelem koupě MSQRD nebylo spíše získání této technologie, a vývojáři Instagramu teď právě nemají plné ruce práce s jejím zakomponováním do Stories.

Ačkoliv by se mohlo zdát, že pouhé kopírování funkcí Snapchatu je docela trapnou obchodní strategií, Instagramu se zatím velice vyplácí. V lednu tohoto roku deklaroval 150 milionů denních uživatelů a téměř tak dohnat Snapchat, který momentálně každý den používá kolem 160 milionů lidí. Růst počtu uživatelů Snapchatu navíc v posledních dvou čtvrtletích – tedy po spuštění Stories – prudce poklesl. Ve druhém čtvrtletí 2016 byl růst 17 %, ale čtvrtém čtvrtletí už jen 3 %.

Není náhodou, že Instagram spustil novou funkci jen pár dnů poté, co Snapchat vstoupil na burzu. Jeho vstup byl úspěšný, avšak už čtvrtý den po vstupu klesla hodnota jeho akcií o 11 %. Je otázkou, jestli se další krok Instagramu v jeho snaze o pokoření Snapchatu projeví na ceně akcií, nebo zůstane bez větší odezvy.

 Zdroje: TechCrunch, Blog Instagram

Štítky dokumentu: Instagram

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: