Studie: 78 % marketingových ředitelů očekává zásadní změny v marketingu v nejbližších letech

4. 7. 2014 | Irena Šovčíková
Marketingoví ředitelé velkých společností očekávají v příštích letech silný posun do oblasti digitálního marketingu. 37 % respondentů dokonce míní, že by měl zabrat 75 % rozpočtu.

Marketing čeká v nejbližších pěti letech radikální změna. Dle rozsáhlého výzkumu Accenture Interactive očekává 37 % marketingových ředitelů , že digitální marketing zabere až 75 % celého rozpočtu. Na druhou stranu, 79 % z nich se obává, že jejich společnost na takovou digitalizaci nebude připravená.

Nová data ze studie společnosti Accenture Interactive vychází z vypovědí skoro 600 marketingových ředitelů velkých společností z celého světa a různých odvětví, jako je automobil, bankovnictví i cestování. 78 % dotazovaných předpokládá, že díky většímu využítí digitálních nástrojů projde jejich oddělení výraznou změnou. 37 % z nich dokonce očekává, že během nejbližších pěti let zabere digitální část až třičtvrtě rozpočtu. Nejvíce respondentů, tedy 42 %, však očekává hlavní změnu v tom, že analytika se stane základním kamenem marketingu. Svou výraznou roli bude hrát i mobilní marketing, který by mohl zabrat více než polovinu celkového rozpočtu pro marketing.



Mění se také efektivita jednotlivých marketingových kanálů. Za poslední dva roky rostou na efektivitě hlavně digitální kanály. Nejvíce, tedy o 14 %, vzrostla efektivita e-mailu. Pozornost si zaslouží také online display reklama, která zaznamenala nárust efektivity o 10 %.


V posledních dvou letech se ale značně nedařilo telemarketingu. Jako jediný kanál totiž telemarketing zaznamenal pokles efektivity o celých 10 %. Mohlo by to značit jeho postupný konec?

Docela překvapivě je efektivita rádiové reklamy od roku 2012 na 48 %, což je lepší hodnota než má televizní reklama. Podobnou výhodnost vykazuje například i reklama ve vyhledávání. Jak už bylo zmíněno, na důležitosti získává i reklama na mobilních telefonech a to hlavně mezi mladšími manažery. Pro sedm z deseti marketérů pod 50 let je mobilní marketing dokonce zásadní.

 

Studie také ukázala, že velké společnosti cítí svou velkou slabost v Customer Experience, tedy CX. Ačkoliv ji 77 % marketérů vnímá jako poměrně zásadní pro úspěch, jen 62 % si myslí, že v této oblasti odvádějí dobrou práci.

Jak studie ukazuje, budoucnost marketingu leží v digitální oblasti. Důležitý je také osobní přístup k zákazníkovi a vhodně zvolený marketingový mix na více kanálech.

Kompletní infografiku si můžete prohlédnout níže:

Celá studie je k dispozici zde.

Štítky dokumentu: Marketingový výzkum
Sdílejte tento článek:

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.