Studie: B2B marketéři letos utratí více za content marketing

24. 1. 2014 | Petr Michl

Content marketing začíná být v segmentu B2B hlavní marketingovou strategií. Podle studie Advertising Age z prosince minulého roku za něj plánují letos utratit více prostředků tři čtvrtiny B2B marketérů, menší výdaje plánuje jen zanedbatelných 1,3 %.

Katalyzátorem content marketingu je digitální prostředí. B2B marketéři plánuji navýšit výdaje na mnoho online taktik. Více než 64 % respondentů zvýší své rozpočty na email marketing, takřka stejný počet pak udělá totéž i v případě tvorby online videa. 58 % pak navýší své výdaje na aktivity v sociálních médiích.

Studie Business Marketing Association dokládá, že výše zmíněné investice korespondují s tím, jaké kanály považují B2B marketéři za nejúčinnější. Dle tří čtvrtin z nich je účinný email marketing, 7 z 10 uvádělo online video a 58 % sociální média.

Další oblastí je mobilní marketing. Dle americké studie Advertising Age téměř polovina respondentů odpověděla, že mobilní marketing bude v roce 2014 extrémně důležitý. Pro rok 2013 měla ale v předstihu stejný pocit jen jedna pětina z nich. Zvýšené vnímaní důležitosti se odráží i ve vyšších rozpočtech na mobilní kampaně – těmi bude letos disponovat 43 % marketérů.

B2B segment má přitom v implementaci mobilních technologií co zlepšovat. Dosud tak totiž učinilo jen 39 % respondentů. Pokroky v meziročním srovnání jsou nicméně viditelné. Ze zmíněných 39 % respondentů využilo 47 % mobilní aplikaci v rámci své marketingové strategie. V roce 2012 tomu tak bylo jen zhruba u pětiny lidí.

Mobilní marketing přitom američtí B2B marketéři s vlastní zkušeností považují za úspěšnou formu propagace. 94 % online marketérů jsou s jeho využitím „velmi spokojení" nebo „spokojení".

Zdroj: eMarketer

Sdílejte tento článek:
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.