Studie: Dosah na Facebooku klesá, ale CTR roste

30. 9. 2014 | Irena Šovčíková
Ačkoliv je organický dosah stále nižší, marketéři mohou mít radost alespoň ze zvýšené míry interakce a proklikovosti. Výhodu navíc mají menší stránky.

Marketéři se v posledním roce musí vyrovnávat se stále více klesajícím organickým dosham jejich příspěvků na Facebooku. Situace ale není tak černá, jak se může zdát. Naopak totiž roste míra zapojení a proklikovosti jednotlivých příspěvků.

Nová studie společnosti Komfo sledovala přes 8 tisíc stránek v průběhu celého roku od srpna 2013 do srpna 2014. Její výsledky potvrzují slova Facebooku, který tvrdil, že silné omezení organického dosahu jednotlivých stránek povede ke zvýšené míře zapojení u každého příspěvku.

Za poslední rok se totiž míra proklikovosti, tedy CTR, zvedla z průměrných 5,62 % na 8,32 %, což znamená nárůst až o polovinu. Marketéři by se proto na Facebooku měli zaměřit více než na kvantitu svého přispívání na kvalitu jednotlivých příspěvků a budování obsahu, který vyvolává odezvu a diskuzi. Navíc je obecně známo, že Facebook svým způsobem odměňuje příspěvky s vysokou mírou interakce i vyšším dosahem.

Na druhou stranu si nelze nevšimnout, že rozšířit příspěvek mezi co nejvíce uživatelů už dávno není tak snadné, jako tomu bylo dříve. V srpnu 2013 vidělo jeden příspěvek zhruba 25 % fanoušků. V listopadu však přišel první zlom a průměrný zásah byl rázem na 14,5 procentech. V srpnu 2014 je však situace ještě kritičtější, protože jeden příspěvek vidělo ve svém news feedu zhruba 11,3 %. Někteří marketéři si dokonce stěžují, že situace není ideální ani v případě placené propagace příspěvků.

Studie také ukazuje, že počet fanoušků už dávno není důležitý. Nejlépe si totiž z hlediska dosahu i míry zapojení vedou stránky, jejichž fanouškovská báze není větší než 10 tisíc. Jejich průměrná míra oslovení je totiž stále okolo 23 %, zatímco CTR je 7,7 %. Oproti tomu stránky, které mají více než 100 tisíc odběratelů jsou na tom poměrně bídně. Obsah se totiž bez podpory dostane k pouhým 5,7 % z nich a proklikne slabších 5,3 % oslovených. Ukazuje se tedy, že někdy je lepší mít fanoušků méně a dokázat je zapojit než mít obrovskou komunitu mnohdy nakoupených a neaktivních fanoušků.

Celá studie je k dispozici zde.

Zdroj: InsideFacebook

Štítky dokumentu: Marketingový výzkum
Sdílejte tento článek:

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.