Studie: Fenomén druhé obrazovky žije i v Česku

7. 5. 2015 | redakce
Fenomén second screen pronikl i do českých obýváků. Dle aktuální analýzy polovina diváků při sledování televize brouzdá na mobilu, tabletu nebo notebooku.



O fenoménu second screen" a televizních divácích, kteří u sledování TV nadšeně komentují viděné v sociálních médiích a dohledávají informace na telefonech a tabletech se už mluví několik let. Aktuální studie contentové agentury Newcast a firmy zaměřené na monitorování internetu SentiOne ukazuje, že je tento stav aktuální již i pro naše prostředí. Dle analýzy omezeného vzorku pořadů téměř polovina diváků při sledování televize brouzdá na svých mobilních zařízeních – mobilu, tabletu nebo notebooku.

Studie monitorovala chování populace během sledování televizních pořadů. Před příchodem sociálních médií byla hlavním nosičem informací televize, ze které lidé jen pasivně přijímali informace a příliš o nich nediskutovali, případně pouze v okruhu svých blízkých a známých. V dnešní době už tomu tak není, počet televizních stanic se zmnohonásobil a lidé začali informace, které se z tohoto média dozvědí, aktivně sdílet na sociálních sítích a v internetových diskusích, a to před samotným vysíláním, v jeho průběhu i po jeho skončení. Tento jev je typický např. pro pořad Hyde Park Civilizace, který je vysílán na České televizi.


Přehled zmínek o pořadu dle hostů v pořadu Hyde Park. Zdroj: SentiOne, 2015

„V naší analýze jsme se v minulém měsíci zaměřili na chování televizních diváků pořadu Hyde Park Civilizace a na diskuse a jejich zásah na vystoupení jednotlivých hostů. Jasným vítězem, co se týče počtu diskusí a jejich zásahu, byl tiskový mluvčí prezidenta Jiří Ovčáček, o kterém v daném vysílacím dni své názory sdílelo více než 700 lidí na sociálních sítích a  v internetových diskusích. Podle nástroje SentiOne počet impresí těchto diskusí dosahoval téměř 1 100 000,“ říká Marek Nepožitek, konzultant contentové agentury Newcast.


Odhadovaný počet impresí online zmínek diváků pořadu Hyde Park. Zdroj: SentiOne, 2015

Význam diskusí a jejich sdílení bude pravděpodobně i nadále narůstat

„Jsme přesvědčeni, že sdílení informací, které příjemcům zprostředkovávají média, bude mít v budoucnu velký potenciál a stane se pravděpodobně i jedním z prodejních ukazatelů reklamních časů v médiích,“ dodává Marek Nepožítek. Svět mediálních agentur pracujících s rozpočty značek na televizní reklamy pracuje stále především se sledovaností, případně se zásahem konkrétní demografické skupiny. Vývoj v analýze konverzací vyvolaných televizních pořadů může ale přinést nový náhled na věc a pravděpodobně i vyšší odměny pro pořady, které jsou schopny své diváky oslovit natolik, že se stanou z pasivních aktivními.

Sdílejte tento článek:

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.