Studie: Stav organického dosahu a engagementu příspěvků na Facebooku

19. 10. 2015 | Kateřina Tauchenová
Kolik procent fanoušků vidí nyní v průměru příspěvky Stránek? Vzbudí větší engagement fotky nebo videa? Podívejte se na aktuální hodnoty v nové studii Locowise.

Zaujmou uživatele Facebooku více videa nebo fotky? A jaký je skutečný organický dosah postů Stránek? I na tyto otázky odpovídá nová studie analytického nástroje Locowise, do níž bylo zahrnuto na pět tisíc facebookových Stránek. Hlavními oblastmi zkoumání byl růst dosahu příspěvků a aktivita fanoušků Stránek. Přinášíme vám pět nejzajímavějších zjištění.

Videa zasáhnou 9,42 % publika, ale fotky vzbuzují větší engagement

Ze všech typů příspěvků byl největší dosah zaznamenán u videí – přesně 9,42 % z celkového počtu fanoušků Stránky. Těsně za nimi se umístily posty obsahující odkazy na webové stránky (8,95 %), po kterých následovaly fotky (7,75 %) a nakonec i obyčejné textové aktualizace statusu (5,51 %). Co se engagementu uživatelů týče, byly nejúspěšnější fotky, u kterých vykázalo nějakou aktivitu 6,6 % zasažených uživatelů. Na videa nějakým způsobem reagovalo 6,53 % uživatelů, na aktualizace statusu 4, 25 % a na sdílené odkazy pouze 3,96 % zasažených uživatelů. 

Průměrný dosah příspěvku je 7, 91 %

Lidé tráví na Facebooku čím dál více času. Svědčí o tom i fakt, že počet fanoušků Stránek sledovaných ve studii vzrostl během září v průměru o 0,24 %. Toto tempo růstu je zhruba stejné jako na Instagramu, ale vyšší než na Twitteru – tam byl zaznamenán růst jen o 0,18 %.

Průměrný dosah příspěvků byl 7, 91 % celkového počtu fanoušků, průměrný engagement fanoušků pak 6,15 %. To znamená, že 0,49 % z celkového počtu fanoušků Stránek nějakým způsobem reagovalo na post, který daná Stránka publikovala. Toto číslo je lepší než v případě Twitteru, kde je engagement fanoušků jen okolo 0,19 %. Naopak Instagram si v této disciplíně vede o poznání lépe – na posty reaguje zhruba 1,76 % uživatelů sledujících daný profil.

42,95 % Stránek využívá možnosti facebookové reklamy

Ačkoliv výše uvedená čísla naznačují pozitivní vývoj organického dosahu příspěvků a růstu fanouškovské základny, téměř polovina Stránek (42,95 %) nenechává nic náhodě a dosah svých příspěvků podporuje finančně. Konkrétně Stránky zahrnuté ve studii platily průměrně za 30, 83 % celkového dosahu jejich příspěvků.

Facebook se neustále snaží zjednodušit fungování reklamy a motivovat je, aby věnovaly větší částku právě na cílenou podporu svých příspěvků. Pro ty inzerenty, kteří nevidí žádný smysl v placení za jednotlivá zobrazení svých příspěvků, teď u video příspěvků zavedl novou variantu – nákup tzv. 100% in-view impressions. To znamená, že uživatel musí nejprve vidět úplně celou reklamu a až poté za to zobrazení inzerent zaplatí. Počet a délku zobrazení videí pak kontroluje nezávislá třetí strana.

65 % Stránek ignoruje zprávy od svých fanoušků

Ačkoliv Facebook je pro mnohé uživatele primárním nástrojem pro komunikaci s okolním světem, mnoho Stránek si to zatím neuvědomuje. 49 % ze sledovaných Stránek nemá dokonce vůbec povoleno, aby jim uživatelé mohli napsat zprávu. 65 % z těch, které to umožněné mají, pak stejně přijaté zprávy ignoruje. Celkem tak zůstane 87 % zpráv od uživatelů úplně bez odezvy.

I to je jedna z věcí, které se Facebook v poslední době snaží změnit – například přidáním hodnocení Stránek na základě míry a rychlosti odpovědí na přijaté zprávy nebo možností odpovědět na komentáře nejen veřejně na své zdi, ale také prostřednictvím soukromé zprávy.

45 milionů firem a podniků používá facebookové Stránky

Své oficiální Stránky už má na Facebooku více než 45 milionů firem z celého světa. Není proto divu, že se Facebook snaží neustále zlepšovat jejich fungování. V poslední době uvedl několik novinek, které mají usnadnit Stránkám komunikaci s fanoušky a obecně udělat Stránky uživatelsky co nejpřívětivější. Mimo jiné se těmito kroky snaží přesvědčit firmy, aby používaly Stránky na Facebooku jako primární platformu, a to především namísto mobilních verzí jejich webů. Jednou z novinek je usnadnění prohlížení online katalogů přímo z Facebooku nebo nový systém cílení reklam podle toho, kde se uživatelé pohybují na webu.

Význam Facebooku v marketingu i samotných prodejích jednoduše stále roste a firmy, které chtějí v současné konkurenci obstát, se tomuto trendu budou muset přizpůsobit.

Zdroj: Locowise

 

Štítky dokumentu: Facebook
Sdílejte tento článek:
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.