Studie: Zákazníci, kteří komunikují se značkou na Facebooku, u ní více utrácejí

30. 9. 2014 | Irena Šovčíková
Dlouhodobá studie ukazuje, že fanoušci značky na Facebooku skutečně utrácejí více a častěji.

O tom, jestli mají fanoušci stránky na Facebooku nějakou reálnou hodnotu, se mluví již dlouho. Nová studie pracující s daty za poslední 4 roky však potvrzuje, že ano. Fanoušci obchodu na Facebooku nakoupili více věcí, tedy utratili víc.

Společnosti YetiData a Collective Bias se rozhodly že rozetnou diskuze neustále řešící, zda jsou Facebook fanoušci pouze prázdné číslo nebo jestli mají nějaký vliv na business. Výzkum byl prováděn po dobu čtyř let na průměrném prodejci potravin se zhruba 150 tisíci fanoušky na Facebooku.

Jejich výsledky jsou jednoznačné. Fanoušci na Facebooku si do košíku vložili průměrně o 125 věcí více než nefanoušci, což znamená 35% nárůst v nákupu. Navíc zatímco útrata fanoušků během roku rostla, nefanoušci měli potřebu utrácet stále méně a jednoho dne už se zkrátka a dobře nevrátit.

Proto je mnohdy důležité si uvědomit, že není potřeba znovu a znovu získávat nové zákazníky, lepší strategií je více se starat o ty stávající. Ve výsledku totiž ve studovaném obchodě tvořili 75 % obratu fanoušci stránky na Facebooku, tedy zhruba 25 % všech zákazníků. A to už zní přesvědčivě.

Důležité také je, zda uživatelé provedou nějakou interakci s obsahem daného obchodu. Studie totiž ukázala, že čím více se fanoušci zapojí, tím více utrácejí, chodí do obchodu častěji a kupují více věcí. Například ti, kteří se do diskuze jakkoliv zapojili více než 10krát, utrácejí ročně o 20 tisíc korun víc než normální zákazníci.

Má proto smysl investovat do kvalitního obsahu a zkoušet, který je pro zákazníky nejvhodnější. A nemusí to být nutně kupóny nebo slevové akce. Stačí kvalitní obsah, který je pro fanoušky relevantní a zajímavý. Dobrá stránka se navíc neobejde ani bez dobré zákaznické podpory, která je schopná odpovídat nejrůznější otázky s klidem.

Z hlediska demografických dat dámy, které zároveň patří mezi fanoušky na FB, utrácejí více a nakupují více produktů při jedné návštěvě. Nicméně, mužští fanoušci chodí do obchodu častějí.

Celou studii najdete zde.

Zdroj: Inside Facebook

Štítky dokumentu: Facebook Marketingový výzkum
Sdílejte tento článek:
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.