Švédové mají na Twitteru „lidový účet“

23. 1. 2012 | Daniela Bednářová
Projekt Curators of Sweden na propagaci Švédska na Twitteru má ohlasy. Jaký obraz země ale vytváří?

Šílený nebo šíleně mazaný marketingový tah? Oficiální twitterový účet Švédska má každý týden v rukou jiný „obyčejný“ člověk – správce Švédska (Curators of Sweden). Švédsko se snaží poskytnout o své zemi trochu jiné informace, než se člověk běžně dozví z tradičních médií.
Přes 25 000 folowerů sleduje, jak se Švédsko prezentuje prostřednictvím svých občanů. Agentura na podporu turismu VisitSweden, která akci organizuje, hovoří o tomto projektu jako o nejdemokratičtějším twitterovém účtu na světě.

Na začátku dostal účet @Sweden na starosti mladý publicista Jack Werner. Od 10. prosince psal na Twitter informace nejen o sobě a o Švédsku, dokonce zmínil i Česko. Další správce Švédska Hasan Ramic psal mimo jiné o kebab-pizze a o tom, jak jsou na tom Švédové s pitím kávy. Anders Dalenius o něco zvednul věkový průměr přispěvovatelů a svůj týden začal tweetováním z lovu losů a divokých prasat.

Prozatím poslední muž mezi „správci Švédska“ byl mladý farmář Adam Arnesson, který posílal do světa videa a obrázky ovcí z rodinné farmy. To zaujalo i BBC a prohlašuje o něm, že je prozatím největší hvězdou projektu. Do dneška (23.1. 2012) byla hlavní švédskou „twitterkou“ Hanna Fange, která sama sebe charakterizuje jako lesbickou řidičku náklaďáku a milovnici kávy. Jejím oblíbeným tématem je město, ve kterém žije – Uppsala. Občas pak její tweety vypadají jako tamní sněhové zpravodajství. Množství informací o Švédsku je diskutabilní, ale počet followerů účtu @Sweden se zdvojnásobil.
 

Štítky dokumentu: Facebook Twitter
Sdílejte tento článek:

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.