Švédská sportovní značka dává Americe slevu do doby, než bude mít zdravotní pojištění pro všechny

1. 11. 2021 | Barbora Vičarová
I skrze slevový program se dá jasně vyjádřit politický postoj značky. Sportovní značka Craft se rozhodla darovat všem Američanům trvalou slevu 10,7 % a bojuje s ní za zdravotní pojištění pro všechny.

Sportovní trička nebo kraťasy s nápisem „Universal Health Wear” zaplavily Ameriku. A stojí za nimi sportovní značka Craft, která si bere na paškál zdravotní politiku USA a využívá podobnosti ve výslovnosti slova wear, tedy oblečení, a care, neboli péče. Respektive to, že v USA není na rozdíl od většiny rozvinutých západních zemí dostupná „universal health care, tedy všeobecná zdravotní péče poskytnutá všem obyvatelům. Speciální řada mikin, šortek a triček je Američanům k dispozici se slevou 10,7 %, což je částka, kterou Švédové platí ze svých příjmů na pokrytí zdravotní péče pro všechny občany. 

Ve vtipném spotu ke kampani značky Craft voicover jasně říká:

Milá Ameriko, jsi nejbohatší země na světě, i my Švédové k tobě v mnohém vzhlížíme. Ale všimli jsme si, že ve všeobecné zdravotní péči jsi dost pozadu – infarkt u tebe stojí o 1776 % víc, než ve Švédsku. To je trochu divné… Tak jsme si řekli, že ti trochu pomůžeme… 

Jsme Craft, švédská sportovní značka, a jak jistě víš, pravidelné cvičení vede ke snížení risku srdečních onemocnění a mnoho dalšího. A u tebe možná vede také ke snížení astronomických účtů za zdravotní péči! Proto snižujeme cenu našeho oblečení o 10,7 %. Není to moc, ale je to samé, co Švédové platí za všeobecné zdravotní pojištění pro všechny. A říkáme tomu Universal Health Wear! 

Celý koncept vznikl na reálném příběhu amerického občana a elitního běžce Tommyho Rivse, kterému byl v roce 2020 diagnostikován agresivní lymfom a musel sbírat peníze skrze crowdfundingovou platformu GoFundMe, aby byla jeho rodina schopna pokrýt náklady na lékařskou péči. Craft tak vytvořil speciální kolekci Team Rivs, přičemž veškerý výtěžek z ní půjde na náklady na jeho léčbu.

Bjorn Stahl, kreativní ředitel v agentuře INGO Stockholm, která se na kampani podílela, k tomu říká: 

„Chceme předvést značku Craft jako vědomou, seriózní značku v kategorii tréninkového vybavení. Když chce značka dělat správnou věc, musí převzít odpovědnost za své činy. Pokud jde o udržitelnost, Craft činí vědomá rozhodnutí a nedělá velké a drahé reklamy.”

Kampaň intenzivně probíhala zejména v Bostonu ve spojení s Bostonským běžeckým maratonem a kromě videa pokrývala také velké reklamní plochy nebo celostránkovou reklamu v tisku. A jasně ukazuje, že značka může vyjádřit svůj postoj vtipnou a kreativní formou i ke zdánlivě nesouvisejícímu tématu s jejím oborem podnikání. 

 

Tip redakce: 

Björn Stahl z INGO Stockholm je jedním z nejoceňovanějších kreativců současnosti. Přečtěte si s ním náš rozhovor, v kterém jsem probrali detaily jeho nejslavnějších kampaní. 

Štítky dokumentu: Kreativní inspirace
Sdílejte tento článek:
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.