Tahák: Jaké rozměry mají mít obrázky na Facebooku

16. 9. 2013 | Petr Michl

Minulý týden Facebook všechny zaskočil změnou ve velikosti zobrazovaných fotografií. Zatímco o testování mnoha drobností se dozvídáme s několikaměsíčním předstihem, toto bylo aplikováno tzv. „z první čisté". O to těžší se je v úpravách zorientovat. I proto vám přinášíme přehled vytvořený agenturou Joonloomer. Na obrázku níže vidíte nové rozměry fotografií pro news feed v desktopové verzi.


Zajímavá je především změna rozměrů u linků. Zatímco předtím se vše „čtvercovalo", nyní tu je také ne zcela klasický rozměr obrázků s poměrem stran 1,91:1.

Bližší doporučení vypadá takto:

  • Text: Nejlépe maximálně 500 znaků (tak, aby byl text vidět celý bez dalšího rozklikávání)
  • Nadpis: 1-2 řádky
  • Doména: 1 řádek
  • Popisek: 2-3 řádky
  • Velikost obrázku: 400 x 209 pixelů

Tabulka níže pokrývá všechny rozměry zobrazení, k news feedu pro desktop jsou doplněny i ty pro pravý sloupec (Sidebar) a k dispozici jsou i dimenze fotografií pro mobilní verzi. Zajímavé je, že Facebook doporučuje jako ideální šířku obrázků napříč všemi formáty 1200 pixelů. Přiznejme si, že je to poněkud přehnaný požadavek využitelný snad u fotografií ve fullscreen módu. Není ovšem radno dávat pro desktop thumbnail obrázek menší než 400 x 209 pixelů, Facebook ho poté automaticky zmenší na rozměry 154 x 154 px nebo 90 x 90 px. Pro mobilní verzi jsou paradoxně pravidla ještě přísnější, snímky s menšími rozměry než 560 x 292 px budou zmenšeny na 100 x 100 pixelů.

Jistá nelogičnost se dá najít také v doporučení nahrávání fotografií v klasickém poměru stran 4:3, když se v news feedu zobrazují ve čtverci 400 x 400 px. Nová pravidla přinášejí větší viditelnost jednotlivých příspěvků v news feedu, ale s tím spojeným negativem je samozřejmě to, že na obrazovku uživatelů se na výšku vejde méně příspěvků. Ještě výraznější to bude v případě mobilní verze. Těžko tak ve výsledku říci, zdali rychlejší posouvání příspěvků v news feedu za „scrollovací hranici neviditelnosti" nevymaže výhody spojené s jejich vyšší vizuální přitažlivostí. Jako u mnoha jiných změn Facebooku i zde platí, že si na ně musíme zvyknout a doceníme je pravděpodobně až v okamžiku, kdy přijde další změna. Přejeme příjemnou optimalizaci!

Zdroj: www.jonloomer.com

Štítky dokumentu: Reklamy na Facebooku
Sdílejte tento článek:
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.