Televizní trendy naruby? Přichází extrémně dlouhé reklamy

9. 3. 2012 | Bednářová Daniela
Do běžného vysílání americké televize se dostávají spoty několikanásobně delší, než tomu bylo doposud.

Vzhledem k tomu, že jsou reklamy drahé (obzvlášť ty v televizi) přistupují zadavatelé ke zkracování spotů. U video reklam na internetu některé společnosti počítají i s tím, že bude mít divák možnost po několika vteřinách reklamu přeskočit. Reklamy o délce 5 vteřin tak nejsou ojedinělým příkladem.

Začaly se ale objevovat reklamy, jejichž délka dosahuje až 3 minut. Američané byli nadšeni z dvouminutového spotu na Chrysler během vysílání SuperBowlu, ale to se jednalo o speciální televizní událost. Stejně jako u spotu řetězce restaurací Chipotle během předávání cen Grammy. Ten trval o 20 vteřin déle. Nikdo moc neočekával, že by se trend dlouhých reklam dostal i do běžného vysílání. A přece se tak stalo.

 

3 minuty dlouhá reklama na šperkařského giganta Cartier se prakticky obešla beze slov. Jen na konci spotu jednou zaznělo ono slavné jméno. Už to, že se Cartier pustil do televizní reklamy, je samo o sobě docela zarážející. Většinu svého reklamního rozpočtu obvykle věnuje na tiskovou a outdoor propagaci. Nyní ale musela šperkařská společnost utratit nemalé množství peněz nejen za výrobu spotu, ale i za jeho odvysílání. Nechala svoji tříminutovou televizní reklamu odvysílat ve stejnou dobu na třech velkých amerických stanicích během prime timeu. Například během vysílání seriálu Zoufalé manželky. A další výrobci následují. Old Navy má spot o délce 2 minuty.

A co na to česká scéna? Do televize se delší kousky zatím nedostaly, ale na internet už ano. Už jste viděli virál “Making of” s Vojtou Kotkem a Lukášem Pavláskem od T-Mobile?

Zdroj: www.adage.com

Štítky dokumentu: Virální marketing YouTube
Sdílejte tento článek:
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.