Tesla začala prodávat trenky. Vyprodala je za den

7. 7. 2020 | Petr Michl
Můžete budovat brand výsměchem svým odpůrcům? Elon Musk to zvládá a uvedením „short shorts“ trollí ty, co nevěří jeho společnosti na finančních trzích.
59% manažerů očekává v roce 2020 stejný nebo vyšší rozpočet na PR. 1
  • Jakou strategii zvolit pro vaši značku?
  • Jak vyhodnocovat efektivitu PR?
  • Jak dosáhnout nejlepších výsledků?
  • Jak prosazovat obsah do médií?
Nezůstávejte pozadu!
Zanechte nám kontakt, obratem se s vámi spojíme.
Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
1 1 zdroj: PR Klub 5/2020


Zdroj: Tesla

Tesla uvedla v neděli 5. července limitovanou edici trenek, které stojí 69 dolarů 42 centů. Poněkud nezvyklé rozšíření produktového portfolia má za sebou obvyklé pozadí. Jedná se o žert CEO společnosti, Elona Muska.

Červené saténové trenýrky na sobě mají jako odkaz k modelům vozů Tesla nápisy „S3XY“. Na webu je pak u nich popis:

„S naším červeným saténem se zlatými detaily můžeš běžet jako vítr nebo se bavit jako Liberace… Užij si výjimečný komfort od konečného zvonění.“

I z popisku je patrné, co za tímto trenkovým stuntem stojí. „Zvonec na konec“ má symbolizovat konec obchodní seance na americkém akciovém trhu. V originále pak nesou trenky název „short shorts“. To jsou dostatečné indicie k tomu, abychom mohli říct, že jde o Muskův žert na účet lidí, kteří Tesle nevěří.

Konkrétně těm, kteří tak činí na finančních trzích. Při obchodování s deriváty akcií CFD nebo s opcemi lze vsadit i na sestupný trend ceny akcie, ve slangu se tomu říká „short“, počeštěně „shortovat“. O ceně akcií Tesly se už několik let povídá, že její růst není podložen reálným ekonomickým výkonem. Přesto stoupá do nevídaných výšin a minulý týden díky tomu celková valuace společnosti překročila 200 milliard dolarů. Dost na to, aby se Tesla stala nejhodnotnější automobilkou světa a sesadila z vedoucí pozice Toyotu. Tento nárůst přišel po zveřejnění kvartálních ekonomických výsledků, z kterých vyplývalo, že Tesla vyrobila přes odstávky zapříčiněné koronavirem více než 96 tisíc vozů, zatímco odhady mluvily o cca 72 tisících vozů.


Zdroj: Tesla

„Shorteři“, kteří vsadili na to, že Covid-19 poškodil výrazněji výrobní kapacity automobilky a přijde pád ceny akcií, prodělali peníze. A nyní se jim směje Musk do očí a těmito trenkami vlastně i tak trochu do pozadí. Na první pohled skrytý symbol nese i cena. Ta je v originále uváděná ve formě "$69.420“. Jde o další odkaz do minulosti. V roce 2018 mluvil Musk na Twitteru o tom, že by společnost stáhnul z akciového trhu a tehdejším akcionářům by nabídl výkup akcií za 420 dolarů za kus. To pobouřilo Komisi pro kontrolu cenných papírů (Securities and Exchange Commission), která to brala jako nepovolenou manipulaci s cenou akcií a dokonce volala po jeho odvolání z role CEO.

Musk je ovšem nyní v pozici toho, kdo se opět směje naposledy a nejlépe. Cena akcií Tesly meziročně stoupla o 460 %. Navzdory všem, co se Teslu pokoušely na finančních trzích shortovat. A daří se i prodejům „short shorts“. Musk na ně upozornil na Twitteru v neděli a už v pondělí byly vyprodané.

 

Tip redakce:


Zdroj: Joe Rogan Experience

Musk se s Komisí pro kontrolu cenných papírů dostal do křížku vícekrát a dokonce kvůli tomu odešel z čela představenstva Tesly. Přečtěte si více v článku Když CEO zlobí aneb Elon Musk dostal právníka pro schvalování vlastních tweetů.

Štítky dokumentu: Budování značky Formy PR
Sdílejte tento článek:

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.