The Best of Global Digital Marketing: Product placement, který není trapný, přichází z Turecka

22. 12. 2014 | Petr Michl
Značka šampónů Elidor propojila product placement v TV seriálu a soutěž svázanou se smartphony diváků.

Jak chytře získat náskok a dostat svou reklamu na ubytování k cestujícím se zpožděným letem uvízlým přes noc na letišti, televizní product placement, který lidi baví, nikoliv obtěžuje, a chytré uvedení nového burgeru v Burger King na Novém Zélandu - o tom jsou tři nejlepší digitální kampaně za listopad 2014 dle výzkumné společnosti Best Marketing International, která sleduje výsledky všech významných marketingových soutěží na světě. V listopadu měly největší váhu Golden Drum Festival, Lovies a Clio Awards.

1. místo: Hotel Red Roof Inc. přišel na to, jak zachytit frustrované cestující z letiště

Řetězec Red Roof Inc. poskytuje levné ubytování a patří mezi ty podniky, které získávají podstatnou část svých klientů na letišti. Nutnost přespat je pochopitelně eminentní obzvláště u těch lidí, kterým zrušili večer let a jsou v cizím městě. V takovém okamžiku se zklamaní pasažéři obrací nejčastěji ke svým mobilním telefonům a největší pravděpodobnost získání nových hostů mají v tu chvíli pochopitelně ty hotely, kterým se search reklama zobrazí na samém vrchu vyhledávání. Query typu „ubytování – město XY“ či „ubytování – letiště XZ“ jsou nicméně extrémně konkurenční. V Red Roof Inc. proto vytvořili speciální software, který zpracovává všechna data o zpožděných letech. V okamžiku, kdy je taková novina oznámena, automaticky zvyšuje své bidy tak, aby se v rámci Google Adwords objevila reklama na první pozici.

Výsledky jsou více než výmluvné. Počet konverzí u reklam se zvýšil o 375 % a počet zabookovaných pokojů se reálně zvedl o 60 %.

 

2. místo: Product placement, který není trapný

Product placement v seriálech dokáže být vyloženě trapný a my v České republice to víme obzvláště dobře (mluvím o tobě, Ordinace v růžové zahradě – pozn. red.). Šampon Elidor patřící pod Unilever (na západních trzích prodáván po značkou Sunsilk) pojal product placement cestou, která přišla přitažlivá i cílové skupině žen ve věku 20+ let. Ty jsou hlavními diváky seriálu pro mladé Med Cezir. Celý tento pořad byl Elidorem de facto koupen a prostoupen inovativní soutěží. Místo toho, aby byly ženy otráveny, když uvidí na obrazovce další šampon známé značky, vítaly to. Poté, co se na obrazovce objevil růžový produkt, měly zamávat na obrazovku telefonem se spuštěnou soutěžní aplikací.  Těmito produkty nebyly přitom pouze šampony, ale speciální řada růžových propagačních předmětů zahrnující třeba ručníky nebo fény. Za postřeh byly udělovány body, které těm nejúspěšnějším divačkám přinášely cenné výhry.


„Značka si uvědomila, že dnešní mladí u TV jen soustředěně nesedí, jako to dělali jejich rodiče: místo toho využívají i mobilní zařízení, aby propojili TV s komunikací v sociálních médiích. Podmanila si obě obrazovky a de facto přeměnila pořad ve svou 120 minutovou reklamu,“ uvedl konzultant Best Marketing International, Mike Berry.  Pořad zhlédlo 4,2 miliony lidí a soutěže se z nich zúčastnilo více než 285 tisíc. O soutěži na Twitteru zaznělo přes 50 tisíc tweetů.

 

3. místo: Jak být nevěrný Whopperu a dát o tom vědět



Whopper je u Burger King pro většinu lidí jasná první volba. S uvedením Tender Crisp Chicken Burgeru na Novém Zélandu to ovšem představovalo problém. BK musel přesvědčit své zákazníky, aby byli Whopperu „nevěrní“ a zkusili i nový burger. Za tímto účelem totálně změnili značení jednoho z motelů na Motel Burger King – místo, kde si mohou zájemci užit své zálety s kuřecím burgerem a podvést jejich milovaný Whopper. Stačí poprosit na recepci a dostanete s novou láskou pár chvil o samotě. Platidlem bylo sdílení na sociálních médiích.

Velmi důležité bylo i to, že počátek kampaně byl spojen s celebritami, které byly "jakoby náhodou" při svých záletech vyfoceny a jejich snímky se objevily na Facebooku. Právě to vytvořilo prvotní zájem veřejnosti o to se do motelu také podívat. Rezervování pokojů probíhalo skrze komentáře na facebookové stránce Burger Kingu platné jen s označením třech dalších přátel. Na to, jak probíhala návštěva motelu, se můžete podívat ve videu s případovou studií níže.

„Opravdu chytré využití obsahu s vytvořením zábavné hodnoty, která nakopne aktivitu v sociálních médiích a ve výsledku i prodeje,“ komentuje kampaň Gamze Gurbuzatik, Client Services Director turecké pobočky agentury JWT International, jenž je součástí poroty hodnotící pro Best Marketing International ty nejlepší kampaně.  Díky inovativní formě propagace se povědomí o Tender Crisp Chicken Burgeru rozšířilo mnohem rychleji a rozhodně neuškodilo, že o fast foodovém „záletnickém sídlu“ informovala i média. Jen na Facebooku činil dosah kampaně 2 miliony lidí, tedy polovinu populace Nového Zélandu.




Best Marketing International sleduje oceňované kampaně z více než 300 celosvětových soutěží, snaží se najít cesty vedoucí k úspěšným řešením a skvělému marketingu a předává je pak na odborných akcích. V rámci svého konferenčního celosvětového turné The Best of Global Digital Marketing navštíví 11. února 2015 i Prahu. Pokud chcete být u toho, podívejte se na více podrobností na bestofglobaldigital.cz.

Štítky dokumentu: Kreativní reklama
Sdílejte tento článek:
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.