The Walking Dead: Mistři zombie marketingu

7. 2. 2014 | Petr Michl
Přeslazených virálů, co „chytnou za srdce“, bylo v poslední době příliš. Občas je lepší marketing, který má potenciál přinést spíše srdeční zástavu než hyperglykémii.

Virálů, co chytají za srdce, bylo v poslední době snad příliš - všechny ty zásnuby v kinech, na letištích, v ulicích, matky peroucí bez ustání dresy potomkům sportovcům, roztomilé tancující děti... Jednou za čas potěší i marketing, který je tak překvapivý, že má potenciál přinést spíše srdeční zástavu než hyperglykémii. Naštěstí je tu seriál The Walking Dead, který se už tradičně před příchodem další série na televizní obrazovky postará o pořádnou publicitu tím, že vypustí mozku chtivé zombie do ulic. Posledním kouskem přecházejícím uvedení páté série je typická lekačka. Nebudeme kazit zábavu, jen prozradíme, že útok může přijít i z podzemí.

Před startem třetí sezóny seriálu před necelými dvěma lety se „zombíci" nebáli na zemský povrch a chodili po ulicích New Yorku. Dílo marketingové agentury Thinkmodo se zasloužilo o pořádný rozruch. Natočené video z akce Zombie Experiment NYC" zaznamenalo jen za 3 dny přes 2,5 milionu zhlédnutí a dnes jich má na svém kontě více než 25 milionů. V dnešní době plné lidí s malými kamerami a foťáky v podobě mobilů v kapsách je nicméně těžké si viralitu uchránit. Spoluzakladatel Thinkmodo Michael Krivicka prozradil Yahooo: „Video jsme natáčeli během 8 dní v různých částech Manhattanu s 13 různými zombie postavami. Výzvou bylo nechat zombie schované a „vypustit je" ve správný moment, aby mohli lidi skutečně vystrašit... Úkolem bylo také zamezit předčasné viralitě. V okamžiku, kde se někdy objevili zombie, začali k nim běžet lidé z druhé strany ulice, aby si je mohli vyfotit a natočit. Proto jsme je museli schovávat a ukázat jen v ten správný okamžik."

Mimochodem cílem nebyla pouze publicita ohledně samotného seriálu. Krátce předtím totiž byla stanice AMC, která The Walking Dead produkuje, vyškrtnuta ze satelitní TV sítě Dish Network, což ji odřízlo od velkého počtu diváků. Video proto končí s „nemrtvým", jenž za sebou táhne satelitní talíř s názvem: „Zombies sem nepatří. Dejte je zpátky do televize („Zombies don't belong here. Put them back on TV")."

Seriál The Walking Dead má kultovní postavení v tom, že byl i iniciátorem různých zombie průvodů. Už v roce 2010 před svou premiérou zorganizoval Zombie Commuter Day, kdy se mozkožrouti procházeli dokonce po 26 velkých městech světa – včetně od USA dalekého Hong Kongu či Johannesburgu, ale třeba i Madridu či Londýna. Níže jsou některé fotografie.


Buenos Aires, Argentina. Zdroj: blogs.amctv.com / Fox International Channels


Johannesburg, Jihoafrická republika. Zdroj: blogs.amctv.com / Fox International Channels


Sao Paulo, Brazílie. Zdroj: blogs.amctv.com / Fox International Channels

Kult se přiživuje i tím, že se herci seriálu účastní různých comic-conů. Na konci minulého roku byl díky financování skrze KickStarter a nadšení fanoušků uspořádán dokonce samotný „zombie-con" v Atlantě nazvaný The Walker Stalker Convention. Mnoho velkých seriálových sérií má propracovaný marketing a nebojí se ani různých „PR stuntů". Málokterá z nich ale na sebe dokážou vázat pozornost jako The Walking Dead, nemluvě o tom, že nemají fanoušky, kteří by se převlékali dobrovolně za podivně chodící a chrčící ne-mrtvoly.

Zdroje: AMC, AdWeek, Yahoo


To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: