TikTok chce, abyste si přes něj našli práci snů. Spouští TikTok Resumes

15. 7. 2021 | Petr Michl
TikTok uvádí platformu TikTok Resumes. Chce s tímto HR projektem oslovit generaci Z s pracovními nabídkami.

HR manažeři už navštívili nespočet konferencí o tom, jak zaujmout mileniály, jak je motivovat a jak s nimi v práci vycházet. Sotva se to naučili jakž takž zvládat, přicházína pracovní trh generace Z, která se zdá ještě vybíravější a její oslovení může být ještě větším oříškem než u generace Y. TikTok s tím plánuje pomoci.

Buduje HR platformu, kde mohou místo zasílání CV adepti na nabízená místa reagovat právě formou krátkých videí. A můžou se svými video medailonky pochopitelně také sami nabízet. Nejde o součást TIkToku, ale o separátní web/aplikaci TikTokResumes.com. Ta byla aktuálně spuštěna, zatím ovšem pouze pro americký trh, kde se připojily již od začátku značky jako ChipotleTargetWWEAlo YogaShopifyContra nebo Movers+Shakers.

Široká definice mluví o generaci Z jako o lidech narozených mezi lety 1997 až 2015. Letos je tedy nejstarším 24 let a může jít klidně již o absolventy vysoké školy. Vzhledem k tomu, že TikTok je v mnohém o vizuální příběhové zkratce, hodí se jistě TikTok pro nábor lidí do kreativních profesí, včetně těch marketingových.

Práci skrze video z TikToku (pravda, publikované na Twitteru) si například sehnal Julian Bass zabývající se speciálními vizuálními efekty. A nakonec se mu dokonce splnilo i to, že se mu ozvali i lidé z Disney. Video ukázka jeho schopností mimochodem získala 25 milionů zhlédnutí a přes 1,3 milionů lajků. 

TikTok mezi příklady ve své tiskové zprávě uvedl například video CV mladé marketérky a produktového manažera se startupovou zkušeností. 

 

@makena.yee

Here are the reasons why YOU should hire me! Don’t be shy, let’s get in touch. #tiktokresumes #tiktokpartner

♬ original sound - MAKENA

 

@coop.cm

Tiktok do your thing! Check out ➡️ #TikTokResumes #TikTokPartner #productmanagment #jobsearch #graduated

♬ original sound - Christian ????

Globální šéf marketingu TikToku, Nick Tran, uvedl:

„TikTok Resumes je oficiálně otevřen a přijímá TikTok video životopisy. Je nám ctí, že můžeme spolupracovat s některými z nejobdivovanějších světových značek, zatímco vyvíjíme nový způsob, jak mohou uchazeči o zaměstnání prezentovat své zkušenosti a dovednosti kreativním a autentickým způsobem. #CareerTok je již nyní na platformě vzkvétající subkulturou a my se nemůžeme dočkat, až uvidíme, jak komunita přijme TikTok Resumes a pomůže nově pojímat nábor a hledání práce."

Uvidíme, jak se Tranova přání vyplní, již nyní je ale jasné, že výsměch tato podoba hledání práce rozhodně nezaslouží a může přijít vhodná mnoha zaměstnavatelům i uchazečům o práci. Pokud byste chtěli více tipů na to, jak při hledání práce na TikToku zazářit, měli byste dle tiskové zprávy oznamujícího tuto novinku sledovat účet @wonsulting

 

@wonsulting

Should you attach a #coverletter if it’s “optional” on a job application? ????????#fyp #wonsulting #coverlettertips #jobtips #careeradvice #careertiktok

♬ Male Part... by Doja Cat and StarBoi3 - rae!!


Kam dál? 

Na TikToku jsou malé děti a teenageři pokoušející se o lipsync na popové hity a změnu svého outfitu co 2 vteřiny. Tento předsudek dnes už neplatí. Čím dál aktivnější jsou i rodiče a videa s hashtagy jako #parenting mají miliardy zhlédnutí.

Štítky dokumentu: TikTok

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: