TikTok už není jen pro děti. Miliardy zhlédnutí na něm mají i videa o strastech rodičů

5. 5. 2021 | Fabiena Baráková, Petr Michl
Na TikToku jsou malé děti a teenageři pokoušející se o lipsync na popové hity a změnu svého outfitu co 2 vteřiny. Tento předsudek dnes už neplatí. Čím dál aktivnější jsou i rodiče a videa s hashtagy jako #parenting mají miliardy zhlédnutí.


Zdroj: TikTok

Na TikToku jsou malé děti a teenageři pokoušející se o lipsync na popové hity a změnu svého outfitu co 2 vteřiny. Tento předsudek dnes už neplatí. Čím dál aktivnější jsou i rodiče a videa s hashtagy jako #parenting mají miliardy zhlédnutí. 

Mnoho marketérů dosud ignoruje TikTok jako sociální síť s tím, že má tak mladou cílovou skupinu, že se o ni není nutné zajímat. Čím dál více se ovšem přístup ve stylu: „Než se ty 12leté děti stanou relevantními spotřebiteli, stejně to v Česku umře podobně jako Snapchat,” zdá jako nerozumný. Dokazují to i nová data od TikToku odhalující, že tato aplikace je již atraktivní pro dospělé, a dokonce i pro ty, co mají sami děti.  

I starší komunita se stává více a více aktivní. TikTok nám říká, že je denně využíván velkým množstvím starších uživatelů, jako jsou rodiče, prarodiče a dospívající. Někdy se dokonce zapojí celé rodiny. 

Ačkoliv však můžeme mezi touto věkovou skupinou pozorovat vzrůstající trend, stále není zapojena ve většině témat, starší uživatelé se spíše soustředí pouze na několik z nich. Tato témata TikTok představuje v přehledu hashtagů s údajem toho, kolik zhlédnutí mají videa, která jsou jimi v popisku označena. Králem je #family (což je nejpopulárnější trend s více jak 67 miliardami zhlédnutími), následuje #momsoftiktok (44 miliard zhlédnutí) a trojici nejlepších uzavírá #dad (25 miliard zhlédnutí). Mezi další populární hashtagy patří například #familytime, #parenting and #momlife. To ale zdaleka není vše. I další velmi populární hashtagy zahrnují obsah nahraný starší komunitou, ve kterém sdílejí nejrůznější tipy, triky, life hacky a dokonce i hluboké znalosti některých témat.

@josie.lynn.lloyd

why moms should stay in their lane ##foryoupage ##fyp ##momlife ##fail ##megafail ##supermegafail

♬ Originalton - SvenSven39

Dle TikToku tvoří ze skupiny starších uživatelů obsah především dvě věkové skupiny. Ti, kdo nejsou rodiče, a ti, kdo jsou stejného věku a jsou rodiči. Většina obsahu tvořeného rodiči tvoří materiál související s jejich domovem, spotřebiči, zaměstnáním, auty či preferovanými potravinami.


Zdroj: TikTok

Zlatým grálem pro mnoho marketérů v oblasti FMCG je přimět matky z řad mileniálů k tomu, aby se na internetu rozmluvily o svých oblíbených produktech a jejich zkušenostech s nimi. Dle studie od Weber Shandwick to dělají v průměru více než 10x za měsíc. A TikTok naznačuje, že to dělají i na jeho platformě a s povzbuzením značek to mohou dělat ještě častěji. 

 

TikTok přidává reklamní inspiraci s Business Creative Hub

Zdroj: TikTok

Tik Tok se snaží na tuto novou situaci reagovat po všech stránkách. Jednou z cest je snaha starším marketérům ukázat fungování celé sítě a přimět je k tvorbě. Pomoci k tomu má nově představený Business Creative Hub, který by ukázal to, co na této sociální síti skutečně funguje, a co naopak ne.

Má v mnohém sloužit jako inspirace a galerie marketingových počinů značek na TikToku. Zatímco případových studií o kampaních na Facebooku či Instagramu najdete mnoho, těch z TikToku zdaleka tolik není. Toto je proto jakýsi pokus o vybudování informačního zdroje pro podniky, jako ho například nabízí Facebook for Business. Obzvláště zajímavá pak může být sekce s návody a příklady nazvaná Business Content Guide

K tomu, abyste se k tomuto obsahu dostali, potřebujete mít založený byznys účet (Business Account), poté najdete Business Creative Hub v nastavení pod záložkou „Business Suite”.  Vizuální návod nabízí video výše. 

Na TikToku stále dominují mladší ročníky. A i když se nemusí tato platforma zdát jako úplně perfektní pro starší uživatele, rozmanitost, kterou v určitých bodech drží, je velmi cenná. Značkám může pomoci například s rozšířením jejich záběru v oblasti influencer marketingu. Největší výhodou TikToku se v tuto chvíli zdá jeho algoritmus, který dokáže vyšvihnout zajímavá videa k organickému dosahu, jenž je na Facebooku či Instagramu nemyslitelný. Pro značky je přitom výhodné, že to není nutně vázané na velikost vlastního publika. Už teď je ale jasné, že s větším výskytem komerčního obsahu to bude těžší a těžší. Marketéři by tak minimálně s prozkoumáním možností na sociální síti s téměř miliardou uživatelů neměli váhat. Výmluvy na appku pro děti, co sama umře do dalšího kvartálu, jsou totiž dnes jenom projevem lenosti či ignorance.

Štítky dokumentu: TikTok
Sdílejte tento článek:

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.