TikTok podle nové studie předčil další sociální platformy. Reklamou umí více zaujmout, lépe cílí na emoce svého publika

28. 7. 2021 | Lucie Životská
TikTok skrývá pro marketéry větší potenciál, než by se mohlo zdát. Podle nové studie má reklama na této sociální síti silnější odezvu než na jiných platformách. Lépe se zde pracuje s podvědomím a emocemi uživatelů a reklamy jsou mnohem lépe zapamatovatelné. Může za vše formát krátkého video obsahu?

TikTok zveřejnil výsledky nezávislé studie (vypracované neuromarketingovou agenturou Neuro-Insight), podle které mají značky inzerující na TikToku větší odezvu a zásah v porovnání s dalšími sociálními sítěmi. Studie se prováděla v USA a je založena na měření mozkové aktivity u 57 respondentů ve věku 18-35 let. Výzkumníci sledovali, jak lidský mozek reaguje na zobrazování reklam na této sociální platformě. Zabývali se také tím, jak sdílený obsah ovlivňuje spotřebitele na emocionální úrovni a jaký má vliv na jeho podvědomí. Každý se zúčastněných respondentů si zhruba 24 minut procházel TikTok a byl vystaven 26 reklamám. 

 

Informace na TikToku se líbí více a lépe se pamatují

Jednou z oblastí, na které se tento výzkum zaměřili, byli emoce respondentů. Studie ukázala, že krátké klipy představují dostatečně efektivní spouštěče pro další aktivitu spotřebitelů. Zasahují tak velmi účinně emoce svého publika. Zajímavá jde zde také dobře kombinovaná míra relevance příspěvků a engagementu. Tato kombinace vytváří příjemnější uživatelský zážitek a umožňuje uživatelům této sítě lépe konzumovat informace, které k nim jsou různými značkami vysílány. 

Mezi 2 základní parametry, které tato studie sleduje patří přístup (Approach) ke sdíleným informacím a zapojení (Engagement). TikTok se zde ukazuje jako výjimečná platforma, která u obou aspektů ční nad další sociální média. Přičemž přístup přímo koreluje s pravděpodobností návazné reakce. Je spojen s emocemi a emoční valencí, tedy se zalíbením si dané značky, vytvoření si citové vazby k ní nebo danému produktu. Právě zde je vidět síla této sociální sítě, podle studie je přístup publika o 44 % aktivnější než v průměru u dalších sociálních sítí. 

Engagement ve studii přímo koreluje s osobním významem sdíleného obsahu a schopností si vše zapamatovat. Toto samozřejmě zvyšuje možnost návazné konverze v podobě zakoupení daného produktu či služby. Míra tohoto zapojení je u TikToku o 15 % větší než u ostatních platforem. 

TikTok studie

 

TikTok ve studii poráží i televizní inzerci

Studie dosti odvážně porovnává tuto sociální síť i s dalšími médii, kde se sdílí podobný obsah, jako jsou TV nebo rádio. A ukazuje, že právě TikTok nabízí svým inzerentům efektivnější komunikaci se spotřebiteli. Značky z TikToku se vám zkrátka vryjí do paměti. Například reklamy TikTok v obecném vláknu (In-Feed) dosahují o 23 % vyšší míry zapamatovatelnosti než televizní reklamy a reklamy topované (TopView) překonávají TV dokonce o 40 %. 

TikTok

 

TikTok dokáže upoutat pozornost důsledněji a déle 

Studie také sleduje informační hustotu, tedy měří množství informací v rámci omezeného prostoru. TikToku vykazuje vyšší zapojení svých uživatelů, protože nabízí zkrátka lepší uživatelskou zkušenost. Své publikum pohltí a nabídne jim dostatečně relevantní obsah v porovnání s dalšími online platformami. Klíčový je zde způsob šíření informací. Krátký video formát vytváří nepřetržitý tok relevantního obsahu. 

Kombinací toku a hustoty sdíleného obsahu a vyvolaného zájmu publika se TikTok (opět) řadí před svou konkurenci. Častěji totiž u svých uživatelů vzbuzuje sdílený obsah reálný zájem, což z dlouhodobého hlediska má vliv na jejich práci s touto platformou. Samozřejmě se k ní budou vracet rádi a častěji než na jiné sociální sítě, které je zkrátka nebaví tak moc (a tak často). 

Výsledky této studie podtrhují (inzertní) potenciál této sociální sítě. TikTok nabízí platformu s velmi dobře poladěnými algoritmy, což nyní dokazuje i těmito „tvrdšími” daty. Ovšem stále se jedná o nástroj, stále je dobré také zapojit vlastní kreativitu a strategii práce s cílovou skupinou.    

Zdroj: TikTok, Social Media Today 

 

Tip redakce:

tt

Spoře oděné 10leté holky svíjející se u rapu? Jistě. Na TikToku ale najdete také tipy na opravu chaty, příští hvězdy hudebních hitparád, komiky, zdravé recepty nebo popularizátory vědy. To vše se snaží zdůraznit brandová kampaň TikToku, která chce zbořit s ním spojené stereotypy.

Štítky dokumentu: TikTok
Sdílejte tento článek:

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: