Tinder pro nápady: Unilever vyvinul aplikaci pro rychlejší schvalování marketingových konceptů

25. 7. 2019 | Kateřina Němečková
Unilever už nechce mít zdi polepené žlutými papírky s nápady. Vyvinul vlastní aplikaci, která nápady třídí podobně jako Tinder třídí potenciální partnery.

Společnost Unilever vlastními silami vyvinula speciální aplikaci, které má marketingovému týmu pomoci s výběrem toho pravého konceptu/nápadu pro produktovou kampaň. Aplikace byla inspirována seznamovací aplikací Tinder, která uživatelům ukazuje fotografie „ideálních partnerů“, ze kterých si vybírají posunutím obrázku (angl. swipe, pozn. red.) doleva či doprava. Jmenuje se Idea Swipe a měla by mít dvojnásobné výsledky za polovičku času a nákladů. Stan Stanunathan, v Unileveru zastávající pozici executive vice-president of consumer marketing and insights, věří, že ušetřený čas bude moci tým investovat do dalšího rozvoje vybraných nápadů.

„Když minimalizujete čas strávený nevděčnou prací, zbyde vám více času na vymýšlení ‚co dál‘ a ‚proč ne‘. Chceme outsourcovat proces a insourcovat myšlení.“

Idea Swipe podporuje spolupráci interních marketingových týmů na nápadech a jejich testování pro produktové portfolio. Členové týmu tak mohou snadno přijmout či odmítnout nápad pouhým posunutím doprava/doleva. Aplikace má být alternativou k tradičnímu rozhodovacímu procesu. Místo pořádání série focus groups tak Unilever využije tisíce svých zaměstnanců po celém světě, z nichž mnoho může být i součástí zamýšlené cílové skupiny. Otázky nové vůně sprchového gelu či návrh redesignu obalu pracího prášku tak mohou být vyřešeny během dvou dní. Efektivnější proces schvalování také dává prostor pro vyšší počet nápadů – kreativci (a produktoví manažeři) tak budou moci chrlit více návrhů než při běžném modelu testování.

Unilever si je velmi dobře vědom důležitosti zpětné vazby od zákazníků a jejího využití pro udržení jejich loajality. Proto aplikace využívá behaviorální ekonomie, která jí pomáhá sestavovat (otevřené) otázky – odpovědi pak poskytují prakticky okamžitou zpětnou vazbu od „potenciální cílové skupiny” v rámci týmu Unileveru. Podle Stanunathana přijde většina odpovědí během 24-48 hodin. Odpovědi na otevřené otázky přispívají k lepšímu vyjádření/pochopení zpětné vazby a také podporují spolupráci. Stanunathan k tomu dodal, že je využití technologií naprosto nezbytné pro „přežití“:

„O využívání technologií se nediskutuje, buď je přijmete, nebo se z vás stane dinosaurus.“

Stanunathan, který dříve pracoval třeba pro Coca-Colu, je zkrátka přesvědčený, že technologie jsou pro budoucnost marketingu zcela zásadní. Podle něj už se změny nebudou nikdy dít takhle pomalu. Věří také ve využití umělé inteligence, na kterou by ale měli marketéři nahlížet spíše neutrálně.

Ve svém projevu na IRI summitu podle portálu Marketing Week také upozornil na to, že se marketéři musí připravit na změnu ze současného masového přizpůsobování na masovou hyper-personalizaci. A prý kdo se nezmění, bude vyměněn.

 

Kam dál?

Americká agentura Fractl vypustila na světlo boží falešný marketingový blog vytvořený umělou inteligencí téměř bez pomoci člověka. Blog obsahuje klasické informačně poloprázdné články, přesto ale dostává kladné SEO body. Google nemá tušení, že se na něj řítí potencionální vlna generického obsahu.

Sdílejte tento článek:

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.