Tramvaj táhnoucí obří balonky budí na sítích rozruch. IKEA tak upozorňuje na nové nižší ceny

4. 3. 2024 | redakce, TZ
Prahou brázdí tramvaje s reklamním potiskem ikonické tašky Frakta od řetězce IKEA. Na oslavu nízkých cen za ní vlají CGI balonky.

 

IKEA na českém trhu od loňského podzimu dlouhodobě zlevnila téměř 6000 výrobků, tedy přes polovinu svého sortimentu. Na nové nižší ceny upozorňuje marketingovou kampaní, jejíž součástí je i video na sociálních sítích. Tramvaj v barvách IKEA projíždí kolem Národního divadla a táhne za sebou obří balonky ve tvaru dětské židličky a stoličky MAMMUT. Video na sociálních sítích vzbudilo značný ohlas.  Lidé se v komentářích pozastavují především nad možným ohrožením bezpečnosti provozu.

„Tramvaj v barvách IKEA opravdu v pražských ulicích jezdí, ale obří balonky za sebou ve skutečnosti netáhne, jsou vytvořené 3D animací. V samotném videu je uvedeno, že modely výrobků byly do záběru přidány digitálně, což vysvětlujeme i v komentářích pod videem,“ vysvětluje Iva Pohlová, manažerka marketingové komunikace IKEA Česká republika, Maďarsko a Slovensko.

 

Kampaň pro IKEA vytvořila agentura Publicis Groupe. Inspirací bylo video ze Švédska, kde IKEA rovněž využila částečnou 3D animaci. „Naše video jsme chtěli zasadit do lokálního prostředí, které každý zná. Chtěli jsme vytvořit něco jednoduchého a zajímavého s využitím moderních technologií. Snažili jsme se, aby video působilo neskutečně, ale zároveň reálně. Tím se nám povedlo upoutat pozornost. Dostáváme velké množství reakcí a naprostá většina je pozitivní,“ uzavírá Pohlová.


Interiér tramvaje s reklamou IKEA. Zdroj: IKEA

Tramvaj v barvách IKEA jezdí v Praze na různých linkách s vizuálem ikonických modrých tašek FRAKTA a nápisemJedna taška stačit nebude, který odkazuje na nové nižší ceny.

Komentáře pod videem jsou přesně takové, jaké by chtěl někdy v životě marketér vidět. CGI triky zkrátka dovolí vytvořit kreativní a odvážné věci, které lidi baví. Navíc v tomto případě i takové, které by pravděpodobně nešlo ve skutečnosti vyzkoušet z bezpečnostních důvodů.

Na nové nižší ceny v IKEA upozorňuje v různých formátech i aktuální kampaň Kdykoliv se ztratíte v nepořádku, pomůžeme vám se znovu najít, ve které je klíčovým výrobkem policový díl EKET.


Kam dál? 

Motiv tašky Frakta jako outdoorové reklamy se dostal v případě obřího formátu na budově v Londýně do našeho výběru 10 nejlepších outdoorových reklam roku 2023.

Podívejte se na ně

 

Štítky dokumentu: Kreativní inspirace

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: