Trh her na sociálních sítích stále není saturovaný. Platí to i pro Česko

30. 11. 2010 | RaTP
Kdo by si myslel, že jsou karty na trhu se sociálními hrami rozdány, ten by se mýlil. Respektive - na globálním trhu bude pravděpodobně i v následujících letech držet přední příčky Zynga, ale to neznamená, že se nemohou prosadit i menší hráči. Platí to zejména pro lokální trhy, Českou republiku nevyjímaje.

Ilustrační obrázek, zdroj: www.sxc.hu

Kdo by si myslel, že jsou karty na trhu se sociálními hrami rozdány, ten by se mýlil. Respektive - na globálním trhu bude pravděpodobně i v následujících letech držet přední příčky Zynga, ale to neznamená, že se nemohou prosadit i menší hráči. Platí to zejména pro lokální trhy, Českou republiku nevyjímaje.

Potenciál her na sociálních sítích totiž není zdaleka vyčerpán. Odhaduje se, že počet hráčů, kteří se v tuzemsku hrám na sociálních sítích věnují, může vzrůst až o 50 %. Důvodem, proč se tak ještě nestalo, je většinou nechuť výrobců her promovat své produkty mimo sociální sítě.

"U her na sociách sítích vnímám obrovský potenciál - jedná se o dosud nepropagovaný produkt, který má poměrně široce rozkročenou cílovou skupinu," míní Jana Nová, komunikační specialistka. "Hry jako Farmville nebo Mafia Wars sice budou pravděpodobně dlouhodobě působit na čelních pozicích z hlediska hráčské popularity, to však nesmí vyvolávat milný dojem, že pro ostatní produkty již není místo." Podle Nové se odhladuje, že průměrný český hráč na sociálních sítích střídá během měsíce dvě až tři hry. Nová se navíc domnívá, že za pomoci marketingových nástrojů lze poměrně jednoduše vytvořit nový trend, který zaměří pozornost i na projekty, skryté ve stínů velkých hráčů.

"To, co šlo doposud samospádem, bude třeba regulovat prostřednictvím nástrojů marketingové komunikace," komentuje Nová. "Investice na jednoho hráče tak bude vyšší, než v minulosti, ale s ohledem na velikost a potenciál trhu se to stále vyplatí i menším producentům."

Hry na sociálních stítích, tedy zejména Facebooku, v současné době ovládají tituly z produkce studia Zynga. Nejhranější Farmville například za poslední měsíc hrálo asi 53,9 milionů uživatelů.

Štítky dokumentu: Facebook
Sdílejte tento článek:

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.