Trumpovy hanlivé výroky mají přivést nové turisty na Haiti

19. 1. 2018 | Milada Zemanová
Haiti je prý nejkrásnější pr*el světa. A díky crowdfundingové kampani se to nyní z reklam ve Washingtonu D.C. dozví i prezident Donald Trump.

Americký prezident Trump je svými urážlivými výroky proslulý. A když označil karibský stát Haiti a země Afriky za shithole countries (pr*ele světa, pozn. redakce), kritické reakce na sebe nenechaly dlouho čekat.

K celé aféře došlo tento týden během setkání DACA (Deferred Action for Childhood Arrivals, což je program pro imigranty, kteří do USA přišli jako děti). Během něj Donald Trump v reakci na smlouvu o ochraně lidí z Haiti a afrických zemí prohlásil:

„Proč by měl vítat imigranty z pr*elí světa než z míst, jako je například Norsko.”

Tento výrok vzbudil velký rozruch nejen na politické scéně a u občanů řady zemí, ale ovlivnil i komerční prostředí. Velmi kreativně se k této kauze postavila grafické studio Parkour Studio z Haiti. Ta plánuje po Washingtonu, D.C. rozmístit tištěné reklamy, na které umístí slova Trumpa. Již brzy tak lidé mohou spatřit billboardy, plakáty i stojany v obchodech, na kterých se budou zobrazovat protichůdné texty: hashtag #LoveHaiti a slovo Sh**hole.

Za celým nápadem stojí Fabien Dodard, kreativní ředitel Parkour Studio, který zahájil na GoFundMe kampaň (obdoba českého Hithit, pozn. redakce), aby vybral finance ve výši 40 tisíc dolarů. Díky nim chce zaplnit americké hlavní město reklamami věnovaným Haiti. A v současné chvíli shromáždil prostředky ve výši téměř 10 % cílové částky.

Čím více financí se vybere, tím více reklam se bude moci realizovat. Jednotlivé grafiky jsou již připraveny a obsahují například následující texty:

„Čeká vás velkolepá pr*el světa. Vy si přineste opalovací krém, my dodáme pr*el světa."

A také:

„Po našich plážích v pr*eli světa, se můžete procházet celé dny.”

Tato kampaň však nijak nesouvisí s vládou Haiti či jejím turistickým ruchem. Fabien Dodard k celému nápadu pro Adweek uvedl:

„Nejprve jsem měl pocit, že je moje země spolu se všemi svými občany šikanovaná. Současně jsem si také uvědomil, jaké důsledky by tento výrok mohlo mít pro naši zemi, vzhledem k tomu, že se celá věc dostala tolik tisku."

Dále doplnil, že nechtěl, aby Haiti vypadalo pouze jako skvělé místo na dovolenou. Se svým týmem chtěli jsme docílit něčeho většího. Chtěli mluvit o kultuře, lidech o hrdosti. Proto vytvořili designy, které se netýkají pouze pláží a vodopádů, ale v pozitivním světle ukazují jejich domorodé obyvatele.

Jak by jednotlivé kreativy mohly vypadat, se podívejte níže.

Zdroje: Adweek, Ney York Times, GofundmeLidovky

Štítky dokumentu: Budování značky
Sdílejte tento článek:

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.