Tržby Googlu v prvním kvartále 2013 činí 14 miliard dolarů

22. 4. 2013 | Petr Michl
Klesající cena za klik na reklamu, stagnující Motorola Mobility i odvážné plány společnosti do budoucna - to vše přineslo odhalení finančních výsledků Googlu.

Google je hegemonem internetového vyhledávání a jeho finanční výsledky jsou v mnohém ukazateli kondice internetu jako takového. Z tohoto pohledu je vše v pořádku. Google zaznamenal v prvním kvartále roku 2013 tržby ve výši 14 miliard dolarů, což znamená meziroční nárůst o 31 %. Čistý zisk pan narostl o 16 % na úroveň 3,35 miliardy dolarů, což předčilo i očekávání analytiků z Bloomberg.


Zdroj: Techcrunch.com

Níže najdete rychlý přehled závěrů vyplývajících z finanční uzávěrky i střípky z komentáře, který u příležitosti jejího zveřejnění, měl CEO společnosti, Larry Page.  

Cena za klik klesá, ale stabilizuje se

Vývoj v posledních letech potvrzoval, že cena za klik na reklamu spojenou s vyhledáváním Googlu klesá a to poměrně výrazně. Teprve výsledek z posledního kvartálu roku 2012 (Q4 2012) ukázal, že se začíná propad ceny zpomalovat. Tehdy v meziročním srovnání oproti Q4 2011 poklesla cena za proklik o 6 %, tentokrát bylo meziroční srovnání příznivější – došlo k poklesu jen o 4 %.

Tento stav lze obecně přičíst přesunu reklamy na mobilní zařízení.

Počet placených kliků stoupá

Přes výše vyřčené Google nestrádá. Jeho reklamní tržby se zvyšují, jelikož stoupá počet placených kliků na reklamy. Nyní se navýšil v meziročním srovnání o 20 %, v mezikvartálním o 3 %.  

Motorola Mobility vydělává méně

Google koupil tradičního výrobce telefonů Motorola Mobility v srpnu 2012 za 12,5 miliardy dolarů. V posledním kvartálu minulého roku, který byl logicky spojen s vánočním obdobím a zvýšenou aktivitou spotřebitelů, dosáhla tržeb 1,51 miliady dolarů (cca 11 % konsolidovaných tržeb Googlu). V Q1 2013 poklesly tržby na 1,02 miliardy dolarů.

Priority Googlu

Jako největší současné sázky Googlu identifikoval CEO společnosti, Larry Page, Chrome, YouTube a Android (Google Play) – trojici vyspělých produktů, které by se měly nadále rozvíjet.

Strategické cíle? Inovovat a přinášet věci, které mění trh

Dlouhodobým cílem Googlu je prý přinášet zásadní inovace a nestát se společností spokojenou s vlastním portfoliem produktů a jejich drobnými úpravami. Velkými nadějemi do budoucna jsou brýle Google Glass i projekt na vybudování sítě internetového připojení 100x rychlejšího, než poskytuje průměrný broadband, Google Fiber.

Jako příležitosti pro technologie označil Larry Page například prodloužení životnosti baterií, voděodolné tablety a smartphony odolnější proti pádům. Produkty Motorola Mobility, které jsou již vyvíjeny plně pod křídly Googlu, se prý mají objevit až za 6 až 12 měsíců. Jedná se tak o zajímavé naznačení vlastností, kterými by mohly disponovat.

Přepis proslovu, který měl Larry Page, lze nalézt na jeho stránce Google+

 

Zdroje: techcrunch.com, fiber.google.com, plus.google.com/+LarryPage/, investing.businessweek.com

Štítky dokumentu: Google Reklama online

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: