Tržby Googlu za první kvartál 2018 vzrostly meziročně o 26 %

24. 4. 2018 | Kristýna Vozková
Hospodářské výsledky společnosti Google překvapily. Její tržby dosáhly 31 miliard dolarů a ohrozit je může jen další přesun uživatelů na mobilní zařízení.

Společnost Alphabet včera uveřejnila hospodářské výsledky odhalující, jak se dařilo Googlu během prvního kvartálu roku 2018. Oproti původním odhadům si vede nad všechna očekávání. Příjmy vzrostly o 26 % a dosáhly na 31,16 miliard dolarů. Ve stejném období loni zaznamenala společnost nárůst o zhruba 22 %. Oproti původním odhadům se tak i nadále stabilně rozvíjí, dokonce i přes pokračující trend poklesu ceny za proklik.

Zisky Googlu stoupají přes klesající cenu za proklik

Čistý zisk společnosti za tento čtvrtrok činil 9,4 miliardy dolarů. Pro porovnání v minulém roce za stejné období společnost utržila 5,43 miliardy dolarů. Zisk v přepočtu na akcii je pak 9,93 USD oproti 9,28 v prvním čtvrtletí roku 2017. Výhrou pro Google bylo také snížení efektivní sazby daně z příjmů právnických osob z 20 % na 11 %. Jedinou hrozbu by pro inverstory mohl představovat stále probíhající přesun uživatelů na mobilní zařízení a s tím spojené znehodnocování CPC, respektive ceny reklamy jako takové. Tento problém však společnost až doposud vyrovnávala rostoucím počtem zobrazování. Zachycuje to graf portálu Techcrunch níže znázorňující stabilní pokles CPC v mezikvartálním (zelené sloupce) i meziročním srovnání (červené sloupce). Jak je zřejmé, CPC klesá meziročně dlouhodobě cca o pětinu, Google přesto dokáže výrazně navyšovat své výnosy tím, že ukáže uživatelům více reklamy.

Zdroj: Techcrunch

Celkově si Google vede dobře. Jeho akcie se zvýšily o zhruba 2 %, nejhodnotnější společností na trhu i nadále zůstává Apple. 

Google vydělává především na reklamě, jeho další projekty vysoké zisky nepřináší

Většina příjmů společnosti, celkem 84% plyne z reklamy. Google (respektive zastřešující Alphabet, pozn. red.) aktivně investuje i do jiných společností a nástrojů. Nedá se ale říct, že by se zde profiloval projekt, který by se mohl stát v blízké budoucnosti takzvanou dojnou krávou na peníze. Například chytrý termostat Nest sice vydělal 726 milionů dolarů, jeho účetní rozvaha je nicméně skryta v balíku dalších projektů, které generují ztrátu 621 milionů dolarů. Tedy Google ve snaze o diverzifikaci zatím peníze spíše krvácí.


Video představující rozsáhlou nabídku produktů Nest pro chytrý domov

Google oproti loňskému roku navýšil celkové investice více než dvojnásobně, celkem se jedná o částku 7,3 miliardy dolarů. Značné investice společnost vložila také do platformy YouTube, která má pro Google značný finanční potenciál, který byl v minulém roce ohrožený celou řadou skandálů týkajících se nevhodného obsahu.

Ochrana soukromých dat a GDPR jsou nebezpečími na obzoru

Spekulovalo se také o možném poklesu akcií Google v souvislosti se skandálem Cambridge Analytica na Facebooku. Kauza se však v hospodářských výsledcích nijak nepromítla. Patrně z toho důvodu, že se provalila v až v polovině března. Dalším možným rizikem pro Google může být zavedení GDRP. Analytici společnosti Goldman Sachs odhadují, že by se tržby Google mohly snížit v souvislosti s GDPR až o 2%. Generální ředitel společnosti Google, Sundar Pichai, však uvedl, že většina reklamních aktivit Google vyžaduje od uživatelů jen velmi omezené informace a nový zákon by tak společnost neměl výrazněji zasáhnout.

Zdroje: techcrunch.com, variety.com, money.cnn.com, mediapost.com, abc.xyz

Štítky dokumentu: Google Legislativa
Sdílejte tento článek:

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.