Twitter spouští reklamu provázanou s televizí pro všechny

25. 7. 2013 | Bednářová Daniela
Nejdřív televize a pak Twitter. Provázaná reklamní sdělení mají oslovovat uživatele přes několik různých médií, aby zvýšila jejich zapojení a touhu nakoupit. Taková je představa Twitteru o novém nástroji “Tv ad targeting”.

Nejdřív televize a pak Twitter. Provázaná reklamní sdělení mají oslovovat uživatele přes několik různých médií, aby zvýšila jejich zapojení a touhu nakoupit. Taková je představa Twitteru o novém nástroji “Tv ad targeting”.

V květnu začal Twitter testovat provázání s televizní reklamou. Vybraným firmám bylo v rámci beta testů umožněno navázat na svoje reklamní spoty a pokračovat v kampani na Twitteru. Výsledky jsou natolik dobré, že se Twitter rozhodl zpřístupnit tuto možnost propagace i ostatním americkým marketérům.

Vypadá to zhruba takto. Televizní reklama na Nike běží na několika stanicích v různé časy, Twitter zaznamenává i v rámci jakých pořadů byl spot odvysílán a sleduje konverzaci, která se na jeho síti odehrává. Zachytí všechny tweety s hashtagem značky, kampaně i pořadu - ty reprezentují uživatele, kteří pravděpodobně reklamu právě viděli. Těm Nike pošle speciální tweet, který se jim zobrazí v News Feedu. Může mít podobu čistého textu, videa či obrázku odkazujícího na další informace o kampani nebo vyzývajícího k nákupu.

A výsledky se dostavují. Do první vlny firem, které mohly na Twitteru zkoušet provázání s televizní reklamou, patřily Adidas, Holiday Inn Express, Jaguar a například i Samsung. V rámci jejich kampaní bylo zaznamenáno významné zlepšení v základních metrikách. Asociace sdělení se značkou se díky následné propagaci na mikroblogerské síti zlepšila o 95 % a větší záměr nakoupit si zboží projevilo o 58 % více lidí.

Také zapojení uživatelů bylo lepší než při využití pouze televizní reklamy. Při využití Twitteru vzrostlo o 27 % oproti průměrnému zapojení, které firmy u svých kampaní zaznamenaly.

“Nástroj TV ad targeting umožnil společnosti Jaguar oslovit specifickou cílovou skupinu, která jen chvíli před tím viděla televizní reklamu. Jejich zapojení do konverzace se značkou se tak posílilo,” uvedl Joe Torpey, manažer komunikace značky. U kampaně #MyTurnToJag díky novému reklamnímu nástroji zaznamenala automobilka více příspěvků a celkově větší zapojení uživatelů.

Twitter ale nezapomíná ani na analytické nástroje. S rozšířením TV ad targeting přináší mikroblogerská síť nový set analytických nástrojů a rozšířených možností. Marketéři tak snadno uvidí, co lidé na Twitteru o jejich kampani říkají a budou moci operativně upravovat propagační tweety.

Zdroje: www.techcrunch.com, www.blog.twitter.com

 

Štítky dokumentu: Twitter
Sdílejte tento článek:
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.