Twitter umožní inzerentům cílit reklamu na základě historie prohlížení a emailových adres

8. 7. 2013 | BeDa
Inzerenti na Twitteru budou schopni zacílit uživatele, kteří už někdy dříve navštívili jejich stránky.

Poprvé v historii Twitteru budou mít inzerenti možnost pracovat s informacemi o uživatelích, které mají zdroj mimo tuto sociální síť. Tedy například s vyhledáváním uživatelů nebo dokonce s osobními informacemi jako jsou emailové adresy. Pro inzerenty to znamená přesnější cílení. Ale uživatelé se nemusí bát, že by přišli o svoji část soukromí. Pokud nebudou souhlasit s použitím dat od dalších společností, mohou tuto možnost zaškrtnout v nastavení svého účtu.

Toto je jedna z možností, která Twitter odlišuje od konkurenčního Facebooku, který s daty z webu o uživatelích již pracuje. Facebook nabízí inzerentům několik možností v rámci práce s širšími daty. Retargeting v reálném čase v programu Exchange Ads a párování emailových adres a jiných osobních informací s účty na sociální síti v rámci Custom Audiences. Obě modré sociální sítě ale nedávají dalším stranám přístup k plným emailovým adresám svých uživatelů. Používají jen hashe – části údajů.

Retargeting, který Twitter nabízí, ale není tak propracovaný jako ten na Facebooku. Neprobíhají zde nabídky v reálném čase, kdy mohou inzerenti reagovat na právě provedenou aktivitu na svých stránkách. Například když si uživatel prohlíží trička v eshopu, jedno vloží do košíku, ale nákup nedokončí. Facebook umožní prodejci triček zaplatit si dopředu reklamu, která takového uživatele osloví v okamžiku, kdy po nedokončeném nákupu otevře Facebook, například s nabídkou na dopravu zdarma. Twitter neumí být tak pohotový a detailní.

Twitter svůj reklamní produkt vysvětluje na příkladu květináře. Ten se rozhodne promovat svůj byznys na Twitteru na den Svatého Valentýna. Díky novému propojení dat z Twitteru i z jiných služeb, ale bude moci květinář zacílit na této mikroblogerské síti jen ty uživatele, kteří pravidelně nakupují květiny nebo jsou přihlášeni k newsletteru našeho modelového květináře. Jen těm se zobrazí speciální Valentýnská nabídka.

Pro české inzerenty, ale tyto reklamní možnosti Twitter prozatím nezpřístupnil.

Zdroje: www.twitter.blog.com, www.adage.com

 

Štítky dokumentu: Twitter
Sdílejte tento článek:
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.