Uber dává slovo nejodvážnějším ukrajinským řidičům

22. 12. 2022 | Aneta Birnerová
I když přestala fungovat veřejná doprava, ukrajinští řidiči Uberu jezdili dál. Poslechněte si jejich hrdinské příběhy.

Kampaň: Keep Ukraine moving (Ukrajinská jízda)

Klient: Uber

AgenturaBanda

Předchozí kampaň: Be Brave Like Ukraine (Buďte stateční jako Ukrajina)

Pod náporem ruské invaze se Ukrajina každý den stává svědkem nových hrdinských činů. Za spoustou z nich stojí řidiči Uberu, kteří se vydávají do nebezpečných oblastí pro rodiny odříznuté od pomoci. 

Uber se nyní rozhodl sdílet jejich příběhy se světem a propojit vyprávění s charitativní sbírkou pro nadaci United24. Aplikace pro sdílené jízdy se také zavázala dorovnat každý příspěvek od dárců až do výše 1 milionu dolarů (přibližně 23 milionů korun). Vše pak předá ukrajinskému ministerstvu zdravotnictví pro nákup nových ambulancí.

Odvahu ukrajinských řidičů oslavuje Anabel Diaz, regionální generální manažerka pro mobilitu společnosti Uber:

„Po devíti měsících válečného stavu potřebují hrdinní lidé Ukrajiny naši podporu více než kdy jindy. Ukrajinští řidiči udržují svou zemi v chodu i v těchto neskutečně těžkých časech. Toto je způsob, jak sdílet se světem jejich příběhy nezištné statečnosti."

Kampaň představuje tři řidiče Uberu: Oksanu, Dimu a Pašu. Samostatná videa s příběhem každého z nich pro Uber připravila agentura Banda pod režisérskou taktovkou Olega Tomina. 

Natáčení spotů probíhalo v rizikových podmínkách. Produkce každý den končila práci v 6 hodin odpoledne, aby se každý dostal domů před počátkem zákazu vycházení. Ani dabování videa v postprodukci se neobešlo bez obtíží. Přerušovalo je ostřelování Kyjeva.

Přesto agentura nakonec dospěla k více než uspokojivému výsledku a vy se nyní můžete seznámit se všemi třemi hrdiny.

První příběh vypráví řidička Oksana. Zavolala si ji rodina s postiženým synem žijící ve vybombardované oblasti bez možnosti úniku. Oksana za nimi jela 28 hodin, aby všechny přivezla zpět do civilizace. Když dorazila na místo, rodina neměla ani sbaleno. Nikdo z nich nevěřil, že se jim někdo rozhodne pomoci. Den poté, co je Oksana odvezla pryč, se zhroutil jediný most zpřístupňující zasaženou oblast. V tomto případě šlo doslova o hodiny. 

Dalším hrdinou za volantem je Dima, který podnikl 674 jízd během obléhání Kyjeva. Jako nejsilnější moment popisuje cestu s vojákem, který se jel poprvé setkat se svou tříměsíční dcerou. Do té doby přitom před její matkou tajil své nasazení v první linii v oblasti Černigov, aby jí nezpůsobil zbytečný stres. 

Posledním řidičem je Paša, který zachránil více než 100 lidí z odstřelované oblasti Černigov. Improvizovaná dopravní linka propojující válečnou zónu se sousedními městy vedla přes dvě pole, která byla pod aktivním ruským útokem. 21. března Pašovo vozidlo dostalo první zásah. Pro lidi ale jezdil dál. 

Tyto a dalších celkem více než sto tisíc jízd sponzorovala společnost Uber. Nyní prostřednictvím této kampaně žádá o pomoc i ostatní. Spoty najdete na sociálních sítích společnosti i v její aplikaci. Cílí zejména na Spojené státy, Kanadu, Velkou Británii, Nizozemí, Itálii, Polsko, Belgii, Německo, Španělsko, Portugalsko, Francii, Rumunsko a Ukrajinu. 

Agentura Banda tímto počinem navazuje na svou předchozí kampaň z letošního dubna nesoucí název Be Brave Like Ukraine (Buďte stateční jako Ukrajina). Tu vytvořila přímo ve spolupráci s kanceláří prezidenta Ukrajiny. V rámci kampaně uživatelé sociálních sítí pod hashtagem #braveukraine sdíleli příběhy hrdinství obyčejných lidí sužovaných válkou poskytující ostatním morální podporu a povzbuzení. Ostatní země se pak tímto způsobem mohli seznámit s Ukrajinou a podmínkami, které tam nyní panují. 

Zdroj: AdWeekUberBanda


To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: