Ukaž mi svůj Facebook a já ti řeknu, jaký jsi zaměstnanec

22. 2. 2012 | BeDa
Výzkum porovnávající chování na Facebooku a v zaměstnání naznačuje novou cestu pro HR.

Je nějaký vztah mezi tím, jak se chováme na Facebooku a tím, jak se chováme (nebo budeme chovat) v zaměstnání? Odpověď na tuhle otázku se rozhodli zjistit výzkumníci z několika amerických univerzit.

Zkoumány byly stránky jen těch studentů, kteří mají zaměstnání. Na každý facebookový profil dostali zkoumaní několik minut a poté měli odpovídat na specifické otázky. Obecně se jednalo o to, zda-li se z Facebooku dá poznat, jestli jste spolehliví, svědomití, inteligentní nebo emocionálně vyrovnaní. Podle výsledků výzkumu se zdá, že ano. Pozorování facebookových profilů bylo porovnáno s pracovním ohodnocením každého studenta, který byl do výzkumu zapojen. A shoda mezi nimi byla značná.

Příznivější hodnocení dostávali studenti, kteří hodně cestovali, měli více přátel a širokou škálu koníčků a zájmů. Informace byly zjišťovány ze statusů, komentářů i fotek. Jestli se teď chcete vyděšeně vrhnout na promazávání svých fotek z různých akcí v hospůdkách, barech a jiných zařízení, tak nemusíte. Fotky z akcí hodnotili výzkumníci ve prospěch zkoumaných studentů - ty o nich totiž říkaly, že jsou extrovertní a přátelští, tudíž schopní pracovat v kolektivu.

Výsledky ukazují, že by tak mohl být Facebook užitečným nástrojem HR specialistů. Člověk je na Facebooku sám sebou a před kamarády by jen těžko falšoval svoji osobnost. Většina z nás toho o sobě na největší sociální síti prozrazuje dost na to, aby si o nás personalisté mohli udělat obrázek.

Zdroj: www.online.wsj.com
 

 

Štítky dokumentu: Facebook Marketingový výzkum
Sdílejte tento článek:

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.