Update pro svět nejasných genderů: Instagram dovolí uživatelům přidat k účtům osobní zájmena

12. 5. 2021 | Petr Michl
Instagram nebere na lehkou váhu pocity lidí, kteří se necítí ve svém biologickém genderu komfortně. V rámci účtu půjde přidat do popisku i preferovaná zájmena jako návod pro oslovování, např. he/him, she/her nebo they/them.


Zdroj: Instagram /Twitter

S mnoha gendery přichází i komplikace při oslovování. Ten, kdo vypadá jako on, se může cítit jako ona, nebo naopak. A někteří lidé se dokonce s tradičním pojetím mužského a ženského pohlaví neztotožňují. Konzervativní pohled na tyto „novoty“ bývá často odmítavý, ale společnost Facebook zaujímá liberální postoj, kdy chce v tomto ohledu vyjít uživatelům maximálně vstříc. U popisku uživatelského účtu na Instagramu proto přidává možnost uvést osobní zájmena.


Zdroj: Instagram /Twitter

Tím budou moci lidé předcházet oslovení, které jim přijde nevhodné či nekorektní. Ti, co mají mužskou identitu, si tak k účtu mohou připsat „he/him“, ti s ženskou she/her a ti neidentifikující se s ženskou ani mužskou rolí například „they/them“. Mimochodem tyto možnosti jsou dostupné na Facebooku už od roku 2014. Tato instagramová úprava ale umožní ve vyjádřeních „svých zájmen“ volné pole. Pro někoho tak například popisek „he/they/she" může znamenat, že se daný člověk cítí jako muž, je to trans osoba, přitom původně biologicky žena.

Pokud se ptáte na česká zájmena, je to se 7 pády o poznání složitější. Navíc onikání pro lidi mimo tradiční genderové role přijde i mnohým z nich jako ne zrovna nejšťastnější, ale pořád více než neutrální „to“. Tato problematika je do značné míry minovým polem, kde můžete vlastní neznalostí někoho nechtěně zranit. Je tak dobře, že tento malý update může potenciálně problematických situacím předcházet. V anglickém nastavení se k této možnosti dostane přes „edit profile” a „pronouns”. Změna není zatím dostupná ve všech zemích, ale globální roll out by ji neměl minout.

Zdroj: Instagram

Štítky dokumentu: Instagram
Sdílejte tento článek:

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.