V mém lese je příšera, zpívá jaguár Jag-wah britským dětem na dobrou noc

23. 10. 2020 | Aneta Birnerová
Britská pobočka organizace Greenpeace přichází s další znepokojivou kampaní v pohádkovém formátu. Dva roky poté, co se vyděšený orangutan Rang-tan schovával pod postelí, se začaly ozývat strašidelné zvuky z kuchyně...

Kampaň: There’s a Monster in my Kitchen (V mojí kuchyni je příšera) 

Klient: Greenpeace UK

Agentura: Mother

Průmysl zpracovávající maso je hlavní příčinou odlesňování. Proto britská pobočka Greenpeace opět ve spolupráci s kreativní společností Mother vytvořila sequel spotu s orangutanem Rang-tanem, který se jmenuje There’s a Monster in my Kitchen (V mojí kuchyni je příšera). Spot je zpracovaný ve formě ukolébavky, kterou přednáší střídavě malý chlapec a jaguár Jag-wah, který se skrýval v kuchyni. Tento krátký film apeluje na snížení konzumace masa ve jménu záchrany Amazoských pralesů. 

Co se děje v Jag-wahově lese?

Spot upozorňující na deforestaci Amazonie začíná v kuchyni malého chlapce. Ten je vyděšený přítomností neznámého zvířete. Jaguár Jag-wah se plíží kolem lednice, roztrhává nákupní seznam, rozhazuje zbytky masa v koši. Nakonec si všimne svého pozorovatele a začne mu vyprávět svůj smutný příběh:

V mém lese je příšera 

a já nevím, co s ní.

Můj domov spálila na popel, 

Pěstuje jen to, co prodá a sní.

Kuřata, prasata a krávy, 

To jim pěstuje potravu.

Prodají vám spoustu masa, 

a jejich říše dále roste pomalu. (...)”

Na tuto zpověď chlapec reaguje jednoduchým řešením – začne bojovat za snížení konzumace masa.

Na celý spot se můžete podívat zde:

Hlas kampani propůjčil brazilský herec Wagner Moura (znáte ho jako představitele Pabla Escobara ze seriálu Narcos, pozn. red.) a podporu jí osobně projevil i zpěvák Paul McCartney, který oslovoval britské restaurace s žádostí o snížení spotřeby masa a rozšíření nabídky vegetariánských jídel. K samotné kampani se pak vyjádřil následovně:

„Abychom vyřešili tento problém, potřebujeme, aby supermarkety a stánky s rychlým občerstvením přehodnotili výběr své dodavatele a přešli k méně destruktivním, rostlinným alternativám. Závisí na tom naše lesy – naše budoucnost.”

Potrava pro hospodářská zvířata roste na úrodných plantážích Jižní Ameriky, keré vznikly deforestací deštných pralesů.  

Přesto, že jde o ukolébavky, Greenpeace svými novými pohádkově lazenými spoty oslovuje široké publikum. Jag-wah k předání své zprávy nepotřebuje termíny jako globální oteplování, deforestace Amazonie či metanová stopa, které by mohly být pro mladší diváky nesrozumitelné. A naopak nejen malé děti vyděsí, když do domu vtrhne příšera.

Tuto myšlenku dále doplňuje Ana Balarin ze společnosti Mother: „Vliv průmyslu zpracovávajího maso v Jižní Americe je tak ohromný a náročný na vizualizaci, že jsme se rozhodli tato fakta zprostředkovat pomocí lidského příběhu. Ten celou situaci přenáší z anonymních statistických čísel do každé domácnosti a do každého srdce. Tímto způsobem divákům nabízíme možnost podílet se na změně.”

Bojovat můžete například podepsáním petice Greenpeace, na kterou tento spot odkazuje.

Rang-tan přišel nepozván

Filmovým předkem Jag-waha byl již zmíněný orangutan Rang-tan, o kterém jsme psali v jednom z  předchozích článků. Jde přitom o animovaný příběh upozorňující na utrpení zvířat díky průmyslu spojeném s pěstováním palmy olejné za účelem získání palmového oleje. Tentokrát ukolébavku přednáší dvojnásobná držitelka Oscara, herečka Ema Thompson. 

Na spot se můžete podívat níže.

Toto není paywall.

Je skvělé, že odebíráte náš newsletter s přehledem toho nejlepšího z Marketing Journalu. Děkujeme za to! Aktualizací svého účtu provedete registraci do prémiového členství, s nímž můžete nadále číst bez omezení všechny články na našem webu.

Nic vás to nebude stát a jsou s tím spojené jen samé výhody.

S prémiovým členstvím získáte zdarma:

  • přístup k tomuto článku;
  • přístup k veškerému prémiovému obsahu;
  • a navíc zajímavé slevy na marketingové workshopy.

Vyplňte registrační formulář níže a budeme vědět o tom, pro koho píšeme a co vás nejvíc zajímá.


Napište prosím e-mailovou adresu, na kterou vám již chodí newsletter Marketing Journalu. Pomůžete nám tak váš účet spárovat.


Na Marketing Journalu vás zajímají témata:


Jak byste definovali hlavní náplň vaší práce?


Kolik let jste v oboru?


Pracujete primárně jako:   



Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?



Štítky dokumentu: Kreativní reklama
Sdílejte tento článek:
Podobné články: