V Polsku se měly ztišit reklamy, na kontroly ale nejsou peníze

23. 2. 2011 | ČTK
Polské televizní diváky a posluchače rádií měly už loni v létě přestat obtěžovat hlasité reklamy. Zda se tak skutečně stalo, ale nemůže polská rada pro rozhlasové a televizní vysílání ověřit, chybějí jí peníze na kontroly.

Ilustrační obrázek, zdroj: www.sxc.hu

Polské televizní diváky a posluchače rádií měly už loni v létě přestat obtěžovat hlasité reklamy. Zda se tak skutečně stalo, ale nemůže polská rada pro rozhlasové a televizní vysílání ověřit, chybějí jí peníze na kontroly.

Podle loňského nařízení polské rady pro rozhlasové a televizní vysílání (KRRiT) nesmějí být reklamy hlasitější než program vysílaný bezprostředně před nimi a po nich. Za jeho porušení hrozí televizím a rádiím pokuty.

Ředitel technického oddělení KRRiT Witold Mazur agentuře PAP řekl, že rada spoléhala na to, že rádia a televize se dobrovolně přizpůsobí novým pravidlům a hlasitost reklamních bloků ztlumí. "Na začátku všichni trochu reklamy ztišili, potom se ale všechno vrátilo ke starému," přiznává Mazur.

To, jak jsou reklamy hlasité, mají měřit samotné televize a rádia. KRRiT má jejich údaje prověřovat. Ačkoliv se rada na monitoringu dohodla se dvěma laboratořemi, s kontrolami ještě nezačala. Nemá na to dostatek peněz. Potřebuje na to částku v řádu několika desítek tisíc zlotých (přibližně stovky tisíc korun). Kdy monitoring začne, Mazur zatím neví. Předpokládá ale, že by to mělo být v první polovině letošního roku.

Polská ombudsmanka Irena Lipowiczová se minulý týden obrátila na KRRiT, aby zjistila, zda provozovatelé rozhlasových a televizních stanic nařízení o hlasitosti reklam dodržují. Její kancelář totiž neustále dostává stížnosti od lidí, které obtěžují hlučné reklamní bloky.

Česká Rada pro rozhlasové a televizní vysílání zatím žádný bič na rádia a televize vysílající hlasité reklamy nemá, na Slovensku je hlasitost reklamy stanovená zákonem už několik let.

Sdílejte tento článek:
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.