Vánoční kampaň T-Mobile ukazuje sílu mezilidského spojení. Za Vodafone zpívá Martin Hofmann

6. 11. 2023 | redakce, TZ
Porovnejte vánoční kampaně dvou operátorů. Vodafone opět vsadil na herce Martina Hofmanna. T-Mobile natočil svou vánoční reklamu v Česku, ale trpí na to, že jde o univerzální produkt pro 10 zemí.

 

T-Mobile uvádí svou vánoční kampaň pod heslem „To opravdu důležité nás spojuje nejvíc“. Stejně jako v předchozích letech se jedná o mezinárodní kampaň společnosti Deutsche Telekom představenou v deseti evropských zemích operátora. K vidění bude od 6. listopadu do 31. prosince v televizním vysílání a na sociálních sítích. Natáčení spotu probíhalo v České republice.

Kampaň vytvořená agenturou Saatchi & Saatchi Bratislava podporuje větší mezilidskou blízkost odlehčeným způsobem. Spot je hudebně doprovázen moderním zpracováním klasické vánoční koledy Ach, jedličko (v originále Oh Tanennbaum). Upravený text písně odráží emocionální rozpoložení hlavní postavy – mladého muže, který je zasypán zvídavými otázkami příbuzných, dokud ho nezachrání jeho babička a zeptá se na tu jedinou otázku, na které skutečně záleží.


„V podobné situaci byl asi každý z nás. Vánoční svátky trávíme s rodinou, ale společné chvíle nemusejí vždy probíhat podle našich představ. Na sebe i na své blízké často klademe vysoké nároky a zvídavými otázkami je můžeme dostat do nepříjemné situace a pokazit sváteční náladu. Proto jsme se v kampani To opravdu důležité nás spojuje nejvícrozhodli ukázat, jakou sílu může mít zdánlivě banální otázka Jsi šťastný?. Propojování lidí je podstatou našeho businessu, ale skutečné mezilidské vztahy jsou to, na čem nejvíce záleží,“
dodává Ladislav Báča, ředitel značky a marketingové komunikace T-Mobile.

Jedná se také o první mezinárodní kampaň pod novým claimem společnosti Deutsche Telekom „Connecting your world“. Kampaň je vytvořená pro všechny evropské země Deutsche Telekom, a kromě České republiky bude uvedena i v Černé Hoře, Chorvatsku, Maďarsku, Německu, Polsku, Rakousku, Rumunsku, Severní Makedonii a Slovensku. A popravdě právě tato univerzálnost bez jakýchkoliv ostrých hran činí z této reklamy poměrně unylé dílo.

 

Za Vodafone zpívá své přání Martin Hofmann

Dnes byla zveřejněna i vánoční kampaň Vodafonu, která se drží tvůrčím týmem i trhem určení českého prostředí. Operátor si přichystal hlavní spot, který má vést k zamyšlení nad otázkou: „Co dělá lidi skutečně šťastnými a vede je to i k tomu, aby svá přání sdíleli?" Hlavní roli přitom opět ztvárňuje herec Martin Hofmann.

Ředitelka brandové komunikace Vodafonu, Barbora Kožíšková, ke kampani říká:

„Při přípravě na Vánoce nám z rozhovorů se zákazníky zasvítilo jednoduché poselství: Žiji pro svou rodinu nebo okolí a ani nepřemýšlím o tom, co by mě udělalo šťastným. Proto chceme lidi inspirovat k tomu, aby si dovolili snít a dali o svých přáních vědět svým blízkým. S pomocí moderních technologií jejich přání pošleme tam, kde je největší šance, že se splní."


Sdílení vánočních přání skrze obrazovku telefonu naznačuje i 15vteřinový spotu „Jako fakt“.

Další spot s názvem „Jaké je to vaše opravdové přání“ pak představuje přání „obyčejných lidí“.

Za kreativou stojí agentura McCann Prague, natáčelo se v režii Ondřeje Sokola a v produkci Procoma. Motiv virálu v reklamě (hraní na klavír Luboše ztvárněného Hofmannem se stane virálním ve spotu) z tohoto dílo rozhodně virál neudělá. Dobře ale souvisí s hlavní myšlenkou kampaně a vytváří příležitost ji posilovat i v dalších variacích kampaně, včetně těch velmi krátkých na 5 vteřin.

Štítky dokumentu: Kreativní reklama

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: