Vánoční reklamní sezóna začíná ve velkém stylu. Britský řetězec Argos přeměnil nákupní katalog na knihu snů

4. 11. 2019 | Petr Michl

Britský trh je tradičně plný skvělých vánočních reklam. Výkop skutečných reklamních žní a často i titul pro nejlepší spot spojený se svátky plnými rodinných setkání a dárků obvykle obstarává obchodní dům John Lewis. Tentokrát to bude mít ale o poznání těžší, a to díky reklamě tradičního dárkového katalogu obchodu Argos, který  přežil digitální transformaci a dnes se řadí mezi největší online prodejce ve Velké Británii.

Tento katalog se vydává ve Velké Británii už 46 let a historicky si v něm Britové zaškrtávali dárky, co by jim měl ideálně Santa Claus nadělit. Ano, je to poněkud archaický přístup a neříkáme, že to dělají doteď všichni. Ostatně z toho důvodu se v poslední dekádě katalog ve vánočních spotech Argos neobjevil. Pro letošní rok ho ovšem obchodní řetězec přejmenoval na „Knihu snů“ a značně snový je i jeho spot z dílny agentury The&Partnership.

Zatímco reklamy John Lewis si často berou za nosný motiv dětskou fantazii (kdo by si nevzpomněl na tučňáka Montyho?), Argos ji ponechává i dospělým. Konkrétně tátovi, ktery hodlá darovat své dceři bicí sestavu. To, co se vše stane poté, co poklepal prstem na dcerkou označený dárek v katalogu, si raději prohlédněte sami.

Velkolepá show v kuchyni za zvuku písně Don’t You Forget About Me od skupiny Simple Mind připomíná svou opulentností scény z muzikálu All That Jazz, jen to v tomto případě nekončí tak smutně. Jde o pouhou nostalgickou připomínku toho, že vaše sny najdete v katalogu obchodního domu Argos. Jeho marketingový ředitel Dan Elton v tiskové zprávě uvádí:

„Argos je jedním z největších online prodejců ve Velké Británii, ale naši zákazníci milují pocit otáčení stránek katalogu a to nás odlišuje od kohokoliv dalšího. Ať už nakupujete přes smartphone během vaší cesty do práce, zajdete do obchodu, abyste se podívali na nejnovější zboží, nebo jen milujete procházení katalogu v pohodlí vašeho domova, Argos je místo, kde si můžete splnit vaše vánoční sny.“

Reklama postavená na emocích a nikoliv na vyzdvihování široké nabídky má pak nakonec i jeden pořádný product placement. Plyšového medvěda Cubbyho, který si v reklamě užívá stage diving, si můžete rovnou koupit.

Kam dál? 

Připomeňte si loňskou vánoční reklamu John Lewis. Britský obchodní řetězec se spojil s Eltonem Johnem a  pomohl divákům prožít příběh jeho a piana, retrospektivně od doby největší slávy až po první tóny zahrané v dětství. 

Štítky dokumentu: Kreativní inspirace

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: