Videa na TikToku mohou mít nově až 10 minut

4. 3. 2022 | Barbora Vičarová
TikTok rapidně zvýšil časový limit pro videa nahrávaná uživateli. Ta nyní mohou mít až 10 minut. Stane se z rychlé sociální sítě, která se proslavila krátkými videi, nakonec další videoslužba?

Někteří z vás si možná ještě pamatují počátky TikToku, kde mohla mít rychlá a instantní videa maximálně pouhých 15 vteřin. TikTok tento limit minulý rok protáhl na 3 minuty a nyní se opět rozhodl, že uživatelům povolí otěže a nabídne možnost nahrávat obsahy dlouhé až 10 minut! Po měsících testování by se nová délka videí měla do aplikace propsat globálně všem uživatelům. 

TikTok k této poměrně radikální změně říká:

„Stále přemýšlíme o nových způsobech, jak obohatit naši komunitu a jak zlepšit zážitek uživatelů TikToku. Minulý rok jsme představili delší videa, což naší komunitě poskytlo více času na tvorbu a zábavu na platformě. Dnes jsme nadšeni, že můžeme oznámit zavádění možnosti nahrávat videa o délce až 10 minut, která, jak doufáme, otevře ještě více kreativních možností našim tvůrcům po celém světě.”

Krátká stopáž mohla být pro uživatele omezující, mnozí z uživatelů tak často obcházeli omezení tím, že delší obsah dělili na části a nahrávali do svého feedu postupně, což ale pro uživatele nebylo úplně komfortní. TikTok se tedy tváří, že pomocí většího limitu uživatelům nabízí více svobody, reálný důvod ale může být i prozaičtější – reklama. 

@selixinho Policie ČR pracuje v tichosti! #selixinho ♬ původní zvuk - Selixinho

TikTok dobře ví, že si vybudoval základnu uživatelů a zároveň spoustu kvalitních tvůrců, které jejich fanoušci na TikToku vyhledávají. A právě proto je logickým krokem rozšířit jejich možnosti, aby nemuseli své delší obsahy, jako jsou třeba denní vlogy, bonusové záběry nebo dlouhá povídací videa, tvořit mimo TikTok. A do budoucna by možná mohl přilákat i tvůrce krátkých seriálových formátů nebo denních shows, které se do 10minutové stopáže vejdou a dosud figurují na cizích videoportálech. 

Zatímco tedy YouTube představil své Shorts a Facebook a Instagram vsází na krátké Reels, TikTok vrací úder tím, že se vydává na úplně opačnou stranu. Delší formáty totiž mohou uživatele déle udržet na platformě, a lépe se také prokládají krátkou reklamou. TikTok se tak novou funkcionalitou stává přímým konkurentem nejen YouTube, ale třeba i platforem jako Netflix nebo HBO. 

Zvláště seriálové formáty pro mladé, jako je třeba mezinárodně známý formát SKAM nebo v českém kontextu seriál TBH České televize mají epizody se stopáží kolem 10 minut a je otázkou, kdo dříve či později vytvoří krátký seriálový formát na výšku, určený přímo pro TikTok. 

 

Štítky dokumentu: TikTok

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: