Virál na Blízkém východě bojuje s terorem písní a láskou

5. 6. 2017 | Jakub Hort
„Uctívej svého boha láskou a ne terorem.“ Virál z Blízkého východu si během pár dní našel spoustu fanoušků i kritiků.



Reklama telekomunikační společnosti, která má bojovat s terorismem písní, se stala během malé chvíle velmi populární na Blízkém východě. Kromě spokojeného publika za sebou ale zanechává také pachuť kvůli záběrům obětí bombových útoků.

Tříminutové video vytvořil mobilní operátor Zain pro období Ramadánu, kdy se před obrazovkami televizí v tomto regionu pohybuje mnohem více lidí než obvykle. Videem prochází sebevražedný atentátník, kterého lidé objevující se okolo něj prosí, aby svůj plán nedokončoval. Apelují přitom na jeho víru, zahanbení a samou podstatu toho, co znamená být muslim.

V klipu vystupuje Hussain Al Jassmi, popový zpěvák ze Spojených Arabských Emirátů. Mezi jeho hlavní fráze, které se v písni objevují hned několikrát patří například „Uctívej svého boha láskou a ne terorem,“ nebo „Zničme mylné představy pravdou.“ Ve videu se také vyskytují záběry skutečných teroristických útoků z Iráku. Příběhem se ale také mihnou reálné postavy, které podobné útoky přežily. Mezi nimi například otec, který přišel v Bagdádu o svého nezletilého syna nebo nevěsta, která přežila v roce 2005 bombový útok v Jordánu na její vlastní svatbě.

Klip už přesáhl na YouTube 5 milionů zhlédnutí. Díky svému velmi dramatickému pojetí oslovilo velké množství diváků i médií.  Například The New York Times ale zpochybnil využití zobrazení malého syrského chlapce, jehož fotka minulý rok obletěla celý svět. Tato reference je podle něj velmi zavádějící, protože ke svým zraněním přišel při leteckém útoku organizovaným vládou, nikoliv teroristy.

Bez ohledu na kritiku je však podstatné se držet hlavního tématu reklamy. Ta byla navržena tak, aby sdílela své poselství lásky a připomněla divákům pozitivní vizi muslimské víry.

Zdroje: Adweek, The New York Times

Štítky dokumentu: Kreativní inspirace
Sdílejte tento článek:

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.