ViralBrothers spouštějí vlastního virtuálního mobilního operátora

12. 8. 2013 | Petr Michl

ViralBrothers zakládají virtuálního mobilního operátora ViralMobil, kterého podporují videem Debilní kecy důchodců. Svým způsobem je to navázání na poslední Debilní kecy učitelek z konce května tohoto roku, kdy video nebylo po dlouhé době primárně kanálem pro nasměrování trafficu na jinou komerční stránku, která byla jeho sponzorem. Propagovalo trička ViralBrothers prodávaná přes Trikator.cz. Jednalo se tedy o úkrok od podpory jiných značek přes více či méně povedené oslí můstky (Debilní kecy matek – kupte matce Fifty Shades of Grey, Debilní kecy učitelek – ClickAndStudy.com, Debilní kecy v koupelně – koupelny Siko) přímo k podpoře té vlastní.

Tento přístup je nyní dovedený ještě dál. Zatímco prodávání triček není u úspěšných zahraničních YouTube kanálů ničím neobvyklým, mít vlastního virtuálního mobilního operátora je skutečně poměrně originální. Argumenty jsou nicméně pořád stejné: „Kupte si to, protože jsme cool." V případě ViralMobil je pak doslovné znění: „Buďte Cool. Mít operátora z hypermarketu je asi tak cool jako nosit ponožky v sandálech."  Na jednoduchých stránkách s povedenou grafikou a logickým uspořádáním se ještě dozvíte, že ceny jsou „megavýhodné" a „fantastické". Lákadlem má být i to, že prvních 5 tisíc SIM karet bude vlastnoručně podepsáno pány Erik Meldík a Čeněk Stýblo (Dle Justice.cz společnost ViralMobil s.r.o. vlastní rovnými díly pánové Radovan Hybš, Jiří Michna a Petr Melicherík. Jedná se však o skutečný projekt protagonistů ViralBrothers, Jiří Michna a Petr Melicherík jsou jejich občanská jména).

ViralMobil je provozován na síti T-Mobile. Technickou podporu a konektivitu do sítě poskytuje firma GOPE Systems. „Virtuál" v tomto případě dodává značku, její podporu, prodejní kanály a zákaznickou péči.

Na českém trhu je již několik virtuálních operátorů. Mezi nimi BLESKmobil, Mobil.cz a Tesco Mobile. První dva jsou spojené se silnými mediálními domy, které jsou výhodnou platformu pro inzerci - BLESKmobil s Ringier Axel Springer a především s nejprodávanějším českým deníkem Blesk, za Mobil.cz pak stojí Mafra, která jen online může poskytnout mediální podporu na iDNES.cz, Lidovky.cz, Metro.cz nebo na stránkách TV stanice Óčko. Tesco Mobile má pro změnu rozsáhlou síť kamenných obchodů. Se vší úctou k milionům zhlédnutí videí ViralBrothers má vyjmenovaná konkurence silnější pozici, kdy může svoji nabídku propagovat pravidelně a dlouhodobě. ViralBrothers mají na svém kanálu dosud 31 videí, z toho je 13 z cyklu „Debilní kecy". Jejich velkou nevýhodou je, že nemohou miliony zhlédnutí generovat každý den ani každý týden. Úspěšnost konceptu debilních keců dlouhou dobu vyvracela rčení: „Opakovaný vtip není vtipem." Například Debilní kecy v koupelně, které nedosáhly „ani" na 900 tisíc zhlédnutí, ovšem ukazují, že jeho pravdivost se přeci jenom začíná projevovat. Mimochodem Debilní kecy důchodců byly publikovány v neděli večer 11. 08. a nyní po uplynutí více než půl dne mají 200 tisíc zhlédnutí, video na ViralMobil.cz pak necelých 25 tisíc zhlédnutí. V porovnání s nejúspěšnějšími díly série se jedná o relativně pomalý start. Bude zajímavé sledovat, jak se novému virtuálnímu operátorovi povede a především skrze jaké kanály bude vedena jeho další produktová komunikace.

Zdroje fotografií: ViralMobil.cz

Štítky dokumentu: Budování značky
Sdílejte tento článek:
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.