Virální štěně od KLM pomáhá vracet ztracené věci původním majitelům

3. 10. 2014 | Irena Šovčíková
Internet zaplavil chlupatý virální hit z Holandska. Září v něm detektivní beagle, který pomáhá na letišti vracet zapomnětlivým pasažérům jejich ztracené věci.

Známe to každý, i přeze všechnu obezřetnost se, obzvlášť na letišti, někdy stane, že za námi zůstane ležet nějaký náš předmět. V letišti v Schipolu se to aerolinka KLM rozhodla vyřešit tím nejroztomilejším způsobem. Ztracené věci zapomnětlivcům vrací štěně.

Pokud se někomu podaří zapomenout například mobilní telefon nebo sluchátka někde na veřejnosti, dost často se s nimi může rovnou rozloučit. Na hlavním nizozemském letišti v Schipolu ale ne. V případě že jeden z pasažérů letadel aerolinek KLM zapomene nějaký předmět v letadle, zapojí se do hry ostrý tým z oddělení ztrát a nálazů.

Teď jim navíc pomáhá akční beagle, který ztacenou věc očuchá a díky odlišnému pachu každého člověka pak ve speciálním oblečku s kapsou najde jejího majitele a jeho předmět mu předá. A všichni jsou z něj u vytržení. Návštěvníci se s ním mazli a fotí, k zaměstnancům chodí loudit pochoutky a na YouTube jeho video vidělo už přes 10 milionů uživatelů.

Ti, kteří se na zázračné štěně dívají mírně skepticky, však mají pravdu. Ve skutečnosti se totiž pes na letišti vůbec nevyskytuje a jeho propagační video je jen šikovně zamaskovaná reklama, jež má za cíl propagovat servis zajišťovaný týmem ztrát a nálezů. Alex Herwig a Jeroen Thissen z agentury DDB & Tribal, která má virální hit tohoto týdne na svědomí, vysvětlují svůj nápad následovně: „Bylo nám řečeno, že tým ztrát a nález v KLM často najdou zapomnětlivé pasažéry ještě předtím, než si vůbec stihnou uvědomit, že něco ztratili. Používají například sociální sítě a všechny možné prostředky, jsou to takoví detektivové. Takže abychom ukázali, že KLM dělá pro své zákazníky první poslední, rozhodli jsme se zapojit i hledacího psa."

Pes ale ve skutečnosti na letišti vůbec není, pouze hraje v propagačním videu. Tato informace se však ke spoustě lidem vůbec nedostala, takže dál žijí okouzelní roztomilostí a schopnosti psího detektiva. Ačkoliv takové matení vůči lidem není úplně ideální, musí se uznat, že asi každému se do hlavy zapsalo, že v KLM se o ztracené věci opravdu starají. Klasické video vysvětlující práci týmu ztrát a nález by se však jen těžko stalo virálním hitem.

Zdroj: Adweek, Today

Štítky dokumentu: Kreativní reklama
Sdílejte tento článek:

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.