Vítejte uvnitř aplikace: Walmart propojuje digitální a fyzický prostor

17. 12. 2020 | Aneta Birnerová
Walmart představuje nový redesign svých kamenných obchodů. Jeho záměrem je smazat hranici mezi brouzdáním fyzickým obchodem a nakupováním online v jejich aplikaci. Reaguje tak na 40% nárůst online tržeb ve Spojených státech oproti minulému roku.

Nový Walmart je přehledný a jasně čitelný. 

Walmart proměnil své obchody v přehledné svatostánky konzumu. Hlavní uživatelský prožitek se již netočí kolem uspokojení všech pěti smyslů během namletí vlastní kávy nebo míchání ranních cereálií. Novým cílem je nabídnout lidem maximální přehlednost a vizuální řád, díky kterému všechno zboží na seznamu rychle najdou.

Vlivem událostí letošního roku lidé již nechodí do obchodů jen tak trávit čas, ale jejich hlavním motivem je právě rychlost nákupu.

Vždycky nám bylo jasné, že naši zákazníci si chtějí u nás nakoupit co nejrychleji, protože zkrátka nechtějí plýtvat časem,” říká o motivech k redesignu výkonná viceprezidentka Walmartu Janey Whiteside. A dodává, že v časech pandemie je apel na rychlost nákupu ještě výraznější. Lidé se chtějí cítit bezpečně a neradi tráví čas na potenciálně rizikových místech.  

V ideálním případě zákazníci rovnou zůstanou doma a nakupují online – v srpnu byl ve Spojených Státech zaznamenán 40% nárůst online nákupů oproti stejnému období v roce 2019. Celkem Američané během letošního roku utratili online již o 107 miliard více, než tomu bylo loni ve stejném období. 

Tato fakta donutila Walmart jednat: přehlednější obchody umožní lidem zvýšit rychlost nákupu. Jejich podobnost s online aplikací Walmartu zase vytváří další důvod pro její stažení.  

Walmart si tím mimojiné slibuje, že když se průměrný nákupůchtivý američan podívá do svého telefonu a uvidí vedle sebe aplikace Walmartu a Amazonu, konkurenční výhoda existence stejně uspořádaných kamenných obchodů bude stěžejní. 

Co najdete uvnitř aplikace?

Přípravy redesignu neodstartovaly až události letošního jara. Walmart se na tuto změnu připravuje již přes rok. Jeho hlavním cílem zpočátku bylo a stále je sjednotit zážitek z nakupování v aplikaci a v kamenném obchodě. 

Stejný design, stejné kategorie produktů, stejný pocit. Nejde jen o změnu fyzických obchodů. I Walmart aplikace se snaží přiblížit reálnému světu. – Po vstupu do obchodu najdete v aplikaci dokonalou mapu, která vás navede přesně k položkám na nákupním seznamu. Offline a online svět tak ve Walmartu žijí v dokonalé symbióze.

Whiteside se dále o redesignu vyjadřuje následovně: 

„Snažíme se naším zákazníkům ušetřit čas a zbytečné přemýšlení, protože víme, že to ocení. Lidé po našich obchodech chodí s mobilem v ruce. Chvíli se dívají do mobilu, chvíli se dívají kolem sebe a my chceme, aby v těchto dvou pohledem nebyl rozdíl.”

Před vchodem do obchodu budou viset jasné instrukce: 1. otevřete si mobilní aplikaci 2. Vyhledejte požadované zboží 3. Najděte zboží pomocí mapy

Štítky dokumentu: Budování značky
Sdílejte tento článek:
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.