Vítěz předvolebního marketingu? TOP 09.

31. 5. 2010 | ILE
Skvělý úspěch strany TOP 09 Karla Schwarzenberga a Jiřího Kalouska nemusíme ocenit pouze z politického hlediska. Zisk 41 politických mandátů totiž nepoukázal jen na sílu ideálů strany, ale i její dobře provedené marketingové kampaně. Ta, přestože patřila spíše k méně nákladným, dokázala v poměrně krátkém časovém horizontu vytvořit ze zcela neznámého subjektu silnou značku se skvělými awareness atributy.

Ilustrační obrázek, zdroj: www.top09.cz

Skvělý úspěch strany TOP 09 Karla Schwarzenberga a Miroslava Kalouska nemusíme ocenit pouze z politického hlediska. Zisk 41 politických mandátů totiž nepoukázal jen na sílu ideálů strany, ale i její dobře provedené marketingové kampaně. Ta, přestože patřila spíše k méně nákladným, dokázala v poměrně krátkém časovém horizontu vytvořit ze zcela neznámého subjektu silnou značku se skvělými awareness atributy. A nešlo pouze o dobře sjednocenou marketingovou komunikaci, ale i dílčí projekty, zaměřené zejména na rozvoj PR.
"Starně se například podařilo zapracovat s rozvojem WOM," myslí si komunikační specialistka Jana Nová. "Z tohoto pohledu bylo skvělé například pivo s Karlem, situované do období závěrečné kampaně. Setkání s představitelem strany se v rámci cílové skupiny mladých voličů a prvovoličů stalo důležitým impulsem při rozhodování o volbě."
V rámci mediální komunikace pak straně prospělo držení čistě politické linie s minimem výpadů vůči soupeřům, případně subjektivní programové kritice ostatních stran. Témata byla navíc dobře zakotvena i do kampaňových vizuálů.
Hodně bodů si TOP 09 "nahnala" také na sociálních sítích, kde má odborníky dlouhodobě nejlépe hodnocenou práci.
"V rámci Facebooku se jednalo o dlouho neviděnou aktivizaci všech zůčastněných," míní Tadeáš Soml, PR konzultant. "Měli jsme šanci vidět vznik něčeho, co se penězi zaplatit nedá. Komunikace na sociálních sítích byla velmi osobitá a vstřícná, s prky spontánnosti a minimem škrobenosti - tedy přesně taková, jakou voliči z řad uživatelů nejvíce docení. A hlavně - stojí především na výkonu konkrétních lidí, který ani sebelepší strategie nemůže garantovat."
Odborní se vesměs shodují, že strana by ve své komunikaci měla pokračovat i nadále. Konec předvolebního boje by podle Somla neměl znamenat výraznější přiškrcení komunikačních kanálů. TOP 09 si skrze ně totiž buduje ochranou bariéru pro budoucí politické výpady konkurence.
"Pokud si chce strana i nadále udržet punc výjimečnosti na české politické scéně, rozhodně by neměla ukončovat svou dosavadní komunikaci," poznamenává Soml. "Stane se tak jedním z nosných pilířů případného protiktizového plánu," dodává.

Sdílejte tento článek:
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.