Vlaky a nádraží jsou skvělým místem pro reklamu

3. 7. 2013 | Bednářová Daniela
Vibrující vlakové okénko, soutěž v zírání, zpívající James Bond i vlakuvzdorné sklo - to vše se dá potkat na nádraží.

Vlaková nádraží, stanice a vlaky samotné jsou oblíbeným místem, kde se společnosti pokouší oslovit zákazníky. Pozitiva jsou vcelku jasná. Denně zde projde velká spousta lidí a na větších vlakových nádražích či stanicích je navíc dost místa pro různé akce. A lidé se při čekání na svůj spoj rádi něčím zabaví. Například tím, že hodinu nespustí oči z telefonu.


Ten, kdo chtěl vyhrát na curyšském nádraží nový Samsung Galaxy S4, nesměl spustit oči z telefonu celých 60 minut. A nebylo to vůbec jednoduché. Pozornost odvážlivců se snažil odvést například člověk na motorce, hádající se pár i hořící prodavač párků. Společnosti Samsung a Swisscom tak společně prezentovaly novou funkci telefonu (eye-tracking) a video z akce se stalo 20. nejsdílenějším na YouTube v měsíci červnu.


Podobně už na nádraží zkoušela odhodlanost lidí i Coca-Cola. Pro lístek na bondovku Skyfall si několik cestujících zahrálo na agenta 007. I oni to neměli úplně jednoduché a museli po cestě za svojí výhrou překonat řadu překážek a na konci ještě zazpívat.


Reklama je ale nejen v halách a na nástupištích, ale také přímo ve vlacích. Nejnovější reklama má dokonce podobu vibrací v oknech. Představte si: unavený člověk na své každodenní cestě z práce vlakem domů opře hlavu o chladné okénko. V tom k němu začne promlouvat hlas a představuje mu nějaký nový produkt, nebo doporučuje soukromého přepravce.


Zní to jako z Minority Report, ale bez Toma Cruise? Ne, je to nová možnost reklamy, kterou ve vlacích testuje reklamní agentura BBDO Düsseldorf. Pomocí vibrací, které do okna vysílá malý přístroj, se přenáší do lidského mozku zpráva. Navenek ale není slyšet žádný zvuk, hlasy mají cestující jen v hlavě.   


A na závěr si dáme trochu toho ambientu. Jak lépe demonstrovat pevnost skla Stronglas než tak, že dokáže zastavit i vlak?


A Microsoft propaguje na nádražích svůj produkt Office 365 tak, aby ukázal, že pracovat se dá v podstatě kdekoliv.


V Praze zase IKEA nabízí odpočinek.


Zdroje: www.adweek.com, www.mashable.com, www.adsoftheworld.com

 

Štítky dokumentu: Kreativní reklama
Sdílejte tento článek:
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.