Vozy BMW budou umět ovládat kamery GoPro

17. 6. 2014 | Petr Michl

Partnerství BMW s výrobcem kompaktních a odolných kamer GoPro přináší první výsledky. Kamery od GoPro půjde ovládat přímo z palubního počítače luxusních vozů s vrtulí ve znaku. Postačí jedno kliknutí a propojené kamery budou připraveny k akci.

Toto partnerství dává velký smysl. U GoPro je kvůli jeho kompaktním rozměrům a konstrukci stvořené především pro odolnost ovládání poněkud neohrabané, a tak může být integrace s jiným uživatelským rozhraním pokrokem. Přitom se dá říci, že jinak automobilový průmysl za dobou „internet of things" poněkud zaostává. Běžný smartphone nebo tablet zpravidla zvládá více funkcí a aplikací než palubní počítače, které ovšem nestojí pár tisíc, ale často spíše desítky tisíc v příplatcích. Navíc v autě na vás dost možná čeká mnohem horší uživatelská zkušenost než v případě tabletů.

Tento zvláštní paradox neplatí u GoPro. Výrobce se již snažil své ne zrovna dokonalé ovládání řešit například umožněním převést interface na obrazovky smartphonů. Integrace s BMW znamená použití toho samého principu. Od července budou moci majitelé vozů BMW a Mini s (rokem výroby minimálně 2012) propojit modely GoPro kamer vybavené WiFi propojit s GoPro aplikací v iPhonu, který bude pro změnu spojen s palubním počítačem BMW – z menu rozhraní BMW ConnectedDrive či Mini Connected pak bude možné kameru ovládat.


Co vše se dá s GoPro natočit? To ukazuje video, v kterém uvidíte všechny generace vozů BMW M3 a M4.

Od BMW je to chytrý krok. Jak je výše naznačené, automobilky  v nabízení uživatelsky přívětivých a multimediálních technologiích zaostávají za překotným vývojem tabletů a smartphonů. Ve vozech za milion korun byste například čekali u palubních počítačů Retina displej a jednoduchost ovládání iOS či Androidu. Nic takového se ale obvykle nekoná. Relativně levnou cestou, jak tento handicap dohnat je spojit se s výrobci prémiových telefonů a tabletů a nabídnout vzájemnou integraci.
V případě partnerství BMW a GoPro je navíc bonusem i fakt, že nahrávání vlastní jízdy se stává u řidičů trendem. Například na ruském trhu, který je pro výrobce luxusních vozů velmi důležitý, je dokonce standardem. Kamery jsou využívány primárně jako důkazní materiál pro případné nehody.

Kam dál?

Spojení automobilek s mobilními zařízeními je posilujícím trendem. K tomuto kroku se odhodlala i automobilka Bentley. Propagaci integrace iPadů do zadních sedaček svých vozů se rozhodla posunout s pomocí reklamy natočené pouze na iPhone 5S. Pochopitelně se jedná o spojení prémiových značek. Paradoxem ale je, že zatímco iPady a iPhony jsou vnímáné po roce jako staré a  mají je desítky milionů lidí, Bentley cílí skutečně jen na hrstku vyvolených a tyto vozy by měly s věkem dokonce stoupat na ceně. Přesto toto spojení funguje.

Přečtěte si více v článku Reklama na Bentley natočená celá na iPhone 5S.

Zdroj: Techcrunch


To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: