Všichni obýváme vlastní malou planetu plnou nábytku, říká IKEA ve své další environmentální kampani

12. 4. 2021 | Aneta Birnerová
Švédský prodejce nábytku si ve své kreativní dílně sestavil cit pro surreálno. V nové kampani vytvořené pomocí CGI animace ukazuje chlad neviditelných hranic, které nás v posledním roce uzavíraly do osamělých malých světů.

Kampaň: Our little world (Náš malý svět)

Klient: IKEA (Kanada)

Agentura: Rethink

Čím více úzkosti jsme v minulém roce pociťovali, tím více jsme zvelebovali své domovy, které se pro nás staly na několik měsíců celým světem. Podle IKEA je nyní čas věnovat stejnou lásku skutečnému světu, který spolu všichni sdílíme

IKEA má na svém zelenem kontě již mnoho kampaní. Po Kuchařce ze zbytků jídel přichází s dalším environmentálním spotem, který svůj nákupní apel tentokrát skrývá za sociální naivitu a melancholickou imaginaci Exupéryho Malého prince. 

Přestavuje v něm tisíce malých světů vyzdobených nábytkem IKEA – každý z nich je jiný a v každém o samotě žije jeden z nás.

Zatímco něčí svět je plný duchaplného haraburdí, jinému stačí jen okno do rozkvetlé zahrady. Všechny ale sdílí cit pro krásu a radost ze života. 

IKEA nás tedy touto formou žádá, abychom lásku vloženou do svého domova a empatii vůči bližním, které jsme nasbírali v těžkých časech karantény, nyní nasměrovali vůči Zemi. Jak? To je na vás. Snový spot končí po představení postelové přikrývky SMÅSPORRE za 19,99 dolarů prostým sloganem „A better world starts at home“ (Lepší svět začíná doma).

 

Zavřete tedy oči a užijte si kouzlo snu plného postelí a nočních stolků za rozumné ceny v následujícím spotu:

Šéfka marketingu kanadské pobočky společnosti IKEA Johanna Andrén vysvětluje myšlenku kampaně následovně:

„Prostřednictvím tohoto nejnovějšího spotu jsme chtěli ukázat, že udržitelnost a pozitivní změna je stále možná prostřednictvím i těch nejmenších činů, které se rozhodnete udělat doma. Zároveň jsme chtěli ve spotu dát prostor i sdíleným zážitkům a výzvám, kterým jsme v posledním roce čelili, a oslavit tak fakt, že jsme se dokázali semknout a čelit jim jako komunity.“

Za realizací této ctnostné myšlenky stálo mnoho práce, o kterou se postarala kanadská pobočka agentury Rethink. Nebeské prostředí, ve kterém se krátký film odehrává, je sice celé tvořeno za pomoci CGI, „živá akce“ byla ale natočená na kameru. Tvůrci tak chtěli krátkému filmu propůjčit trochu autentického pohybu.

„Museli jsme vytvořit skutečné kulovité objekty jako scény a přišroubovat jednotlivý nábytek přímo k těmto konstrukcím, abychom mohli využít skutečný vítr či světlo a vnést tak realistický život do prostředí každé z malých planetek,“ vysvětluje Joel Holtby, kreativní ředitel agentury Rethink. 

Spot Náš malý svět byl veřejnosti představen 1. dubna v angličtině a francouzštině. Kampaň se zaměří na Kanadu, Srbsko, Rumunsko a Chorvatsko. Její součástí bude kromě spotu i krátké online video představující možnosti vedení udržitelnějšího života a vedlejší obsah na sociální sítě, který představí eko produkty společnosti IKEA v jejich samostatných „malých světech“.

Zdroj: musebycl.ioadsoftheworld.comthedrum.com

 

Kam dál?

Chcete udělat malé dobro pro přírodu? V jednom z předchozích článků jsme psali o tom, jak můžete pomoci včelám. „Sestavte jim nový domov“ radí IKEA v rámci svého projektu Bee Home

Štítky dokumentu: Kreativní reklama
Sdílejte tento článek:

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.