Vstup mužům zakázán! Squad je sociální sítí jen pro ženy

19. 8. 2019 | Milada Zemanová, Petr Michl
Po aplikacích a platformách vyvinutých muži, přichází aplikace vedena ženami. Chce stavět na transparentnosti a pocitu bezpečí.

Sociální sítě jsou stále populárnější, přesto však nevyhovují všem. Přemýšleli jste někdy nad tím, že velké sociální platformy byly založeny muži, a že jsou se nich ženy často necítí dobře kvůli nevhodnému chování právě ze strany mužů. A právě bezpečné prostředí pro ženy má nabídnout aplikace Squad.

Squad vznikl v lednu tohoto roku a mezi jeho hlavní funkce patří video chat a sdílení obrazovky mobilního telefonu v reálném čase . Dále si jeho uživatelé mohou například prohlížet memy, chatovat, plánovat výlet na Airbnb, prohlížet si fotoalbum s přáteli a to právě díky funkci sdílení obrazovky. Lidé na ni tak mohou sdílet věci, které nechtějí umístit například na svůj Instagram, ale rádi by se o něj podělili se svými blízkými.

Tento startup si velmi rychle získal příznivce a bez marketingové podpory dosáhl během prvních 8 měsíců na 450 000 registrací, 70 % z nich tvoří právě náctileté dívky. A tento rok již uživatelky této aplikace protelefonovaly 1 milion hodin.

Za zmíněnou aplikací stojí zakladatelka Esther Crawfordová, které se na ni podařilo získat finanční podporu ve výši 5 milionů dolarů. Ve svém vyjádření označila Squad za anti-bro startup (startup, co není pro chlapy, pozn. redakce). A to ne z důvodu, že je veden ženami, ale proto, že přepisuje pravidla sociálních platforem.

„Snažíme se poučit z toho nejlepšího, co dělali, ale zbavit se toho negativního,” uvedla pro Techcrunch Esther Crawfordová s odkazem na Snapchat, WhatsApp, Twitch a další sociální sítě. Obzvláště live-stream herní platforma Twitch se dle ní stala místem společenského setkávání pro generaci Z, uživatele ženského pohlaví ale zklamala:

„Dívky byly z Twitche úplně vytlačeny. Tamní komunita je nechtěla a nebyla k nim přátelská. Pro chlapce jsou místa, kde mohou konzumovat obsah s jinými lidmi, jako je například (hra) Fortnite, ale pro dívky tam nebylo místo. Chceme být místem, kam mohou dívky přijít a bavit se.“

Tým stojící za aplikací Squad od začátku staví na myšlence, že růst platformy nemusí být na úkor bezpečnosti a pohodlí uživatelů. Jednotliví uživatelé mohou velice snadno nahlásit či zablokovat lidi, kteří se chovají nevhodně. Zajímavé také je, že se uživatelé vzájemně nemohou najít, pokud neznají své uživatelské jméno.

Záměrem celé aplikace tak je, aby se dívky cítily bezpečně a dle Crawfordové právě pocit bezpečí bude jedním ze stavebních kamenů, na kterých bude moci Squad vyrůst a stát se úspěšným.

Příklad z ČR: #HolkyzMarketingu posilují kompetence žen v oboru



I v České republikace vznikají platformy a sdružení, které si kladou za cíl vybudovat bezpečné prostředí pro ženy, kde se mohou cítit dobře a vzájemně se podporovat. Za zmínku stojí například #Holkyzmarketingu, komunita vzniklá z facebookové skupiny. V jejím čele stojí Pavlína Louženská, která ji v roce 2014 založila. Skupina nyní čítá přes 17 500 členek.


Pavlína Louženská. Zdroj: Top Vision

Pavlína Louženská pro Marketing Journal objasnila důvody, proč a kde se #holkyzmarketingu vyčleňují ze společnosti mužů a kde jsou nnaopak otevřené všem: 

„#HolkyzMarketingu jsou skupinou, která je jen pro holky, ale vytvořily jsme i další kanály, které jsou otevřené všem. Newsletter, Instagram, FB page i část akcí jsou určené i mužům. Už protože pokud usilujeme o diverzitu, tak se nemůže vše, co děláme odehrávat jen za zavřenými dveřmi. Ale samotná skupina by měla zůstat bezpečným pokojíčkem, kde se holky mohou zeptat na cokoliv bez strachu, že se ztrapní před kolegy. Stejně tak jako workshopy, které pořádáme. Ty jsou pro spoustu holek první možností, jak si vyzkoušet prezentační dovednosti či předat marketingové know-how. A tak jim chceme dát maximum podpory, aby se příště nebály vystoupit veřejně. Cílem skupiny je se ne zavřít před světem, ale dát holkám maximální podporu, aby na pódiu nebo u sebe ve firmě mohly zazářit. A v českém marketingu se tak snížil rozdíl mezi platy nebo zvýšil počet holek na pódiích konferencí a ve vedení.

Vzorem je mi třeba americký The Wing: coworking pro ženy, jehož členy jsou třeba Oprah nebo Hillary Clinton. Startup založený v roce 2016 dnes už má 13 poboček po celém světě a neustále roste. A s ním i podpora žen, které jsou členkami. Nabízí jim stipendia, mentoring, akce i investiční fond zaměřený na ženy.

Podle serveru The Entrepreneur je třeba počet doporučení v čistě ženských skupinách vyšší, stejně jako pravděpodobnost najít si mentorku, či pochopení vůči situaci, kde se právě nachází. Pro ženy, které obvykle mají horší uplatnění na trhu práce to může být skvělé místo, kde hledat práci. 

Squad není první. Seznamku Bumble založila Whitney Wolfe po odchodu z Tinderu. Chtěla dát možnost ženám rozhodovat o tom, s kým se chtějí seznámit a s kým ne (ženy mají v aplikaci právo prvního oslovení, pozn. red.). A díky tomu je dnes Bumble tak úspěšný. Osm měsíců po založení už měl 500 tisíc uživatelů. Neodradil muže, naopak má nejvyrovnanější podíl mužů a žen.” 

Sdílejte tento článek:

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.