Výrobci elektromobilů chtějí harmonizovat některé jejich součástky

7. 3. 2011 | TAM
Jaká věc by se v budoucnu mohla stát výraznou brzdou při rozšiřování elektromobilů napříč evropskými trhy? Paradoxně by to nemusely být dobře známé důvody - tedy nedostatek dobíjecích stanic a vyšší pořizovací cena, ale jejich vzájemná nekompatibilita. V Evropě totiž zatím neexistuje norma, která by sjednocovala například natolik základní prvek všech elektromobilů, jakým je dobíjecí zásuvka.

Ilustrační obrázek, zdroj: www.sxc.hu

Jaká věc by se v budoucnu mohla stát výraznou brzdou při rozšiřování elektromobilů napříč evropskými trhy? Paradoxně by to nemusely být dobře známé důvody - tedy nedostatek dobíjecích stanic a vyšší pořizovací cena, ale jejich vzájemná nekompatibilita. V Evropě totiž zatím neexistuje norma, která by sjednocovala například natolik základní prvek všech elektromobilů, jakým je dobíjecí zásuvka.

Právě proto se ozývají stále silnější hlasy, které požadují sjednocení alespoň základních technologických řešení pro všechny elektromobily a nízkoemisní vozy. A proti nejsou ani výrobci.

"Standardizace a harmonizace je naprosto zásadní moment, který se musí uskutečnit ještě před masovým rozšířením těchto vozů v polovině této dekády," prohlásil Michel Gardel, viceprezident evropské divize Toyoty. "Když dnes cestujete z Dánska do Itálie, musíte měnit svou zástrčku čtyřikrát.

"Rozdílné zásuvky jsou problém jak pro zákazníky, tak pro dodavatele," upozorňuje Carlos Ghosn, ředitel aliance Renault-Nissan. "Problém to je i pro dodavatele elektřiny. Proto se musíme ještě před masovým rozvojem nabíjecích stanic a elektromobilů domluvit na jednotné dobíjecí zásuvce."

Evropská unie se problémem zabývá již od předloňského roku. K žádnému závaznému usnesení však jednání doposud nevedla.

Štítky dokumentu: Reklama online

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: