Výzkum: Reklama v sociálních médiích je cenově nejvýhodnější

12. 6. 2014 | Irena Šovčíková
Nový výzkum ukazuje, že reklama v sociálních médiích je z hlediska dosahu publika nejefektivnější. Lepší konverzní poměr mají ale video a mobilní reklamy.

Nová zpráva Media Intelligence za první čtvrtletí roku 2014 ukazuje, že sociální média jsou z hlediska ceny pro inzerenty nejvýhodnější. I jejich dosah je oproti jiným kanálům jako je display reklama lepší. Na druhou stranu, pro generování akcí jsou vhodnější například mobilní reklama nebo video.

Společnost Neustar, od které výzkum pochází, analyzovala přes 152 miliard reklamních aktivit, které prošly jejich analytickým systémem. A kromě jiného zjistili, že 76 % marketérů má problémy s vyhodnocováním efektivity svých kampaní. Upřímně, to není ve vícekanálovém světě plném všemožných dat nic překvapivého.

Mezi hlavní zjištění pak patří, že sociální média jsou z hlediska cenové výhodnosti naprosto nejlepší. Hodí se hlavně pro účely budování povědomí o značce a slouží k primárnímu oslovení zákazníka. Z hlediska konverzí jsou ale výhodnější výměnné systémy, tedy RTB. Tento model se za poslední čtvrtletí ostatně zlepšil v oblasti oslovováních vysoce relevantních zákazníků, kteří jsou připraveni nakoupit.

Zajímavé ale je, že oproti poslednímu čtvrtletí 2013 se dramaticky zvýšil počet konverzí z 10,5 milionu na 300 milionů během prvních třech měsíců roku 2014. To je podle Neustar zapříčeněno tím, že značky přesunuly svoje rozpočty více do kanálů, které generují přímou odezvu, tedy například RTB nebo srovnávače. Důležité ale bylo také využití off-line získaných dat o zákaznících. To například v zábavním a maloobchodním průmyslu generovalo 32x až 107x lepší výsledky. To jen ukazuje důležitost správného zacházení se CRM systémy a výhodnost navázání informací, které skrývají, při cílení online reklamy.

 

Výzkum srovnává i počet zobrazení vůči výsledným akcím. Nejvíce, tedy 83 %, získala display reklama, která zároveň generovala 84 % všech akcí. Zajímavé jsou také například video reklamy. Ty zaznamenaly 4 % všech impresí, přesto generovaly 6,5 % požadovaných akcí. Stejně také mobilní reklama, která měla 1 % zobrazení, ale přesto 2,5 % akcí. Nejhůře si v tomto poměru vedla právě reklama v sociálních médiích s 12 % zobrazení a pouze 7 % vzniklých akcí. To jenom dokazuje, že ačkoliv sociální reklama vykazuje skvělé výsledky z hlediska dosahu, je ji však lepší využít spíše pro šíření povědomí než pro generování finální konverze.

Zdroj: MarketingLand

Sdílejte tento článek:
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.