Výzkum: záloha na PET lahve by k vracení lahví do obchodu motivovala téměř 9 z 10 Čechů

13. 1. 2019 | Petr Michl
Z výzkumu agentury Ipsos vyplývá, že by záloha za PET lahev měla být 3 nebo 5 Kč. Průměrnou dobu rozkladu PET lahve lidé odhadují na 201 let.

Češi dlouhodobě patří mezi nejúspěšnější evropské třídiče odpadu, PET lahve třídí častěji lidé s vyšším vzděláním.  Aktuální výzkum Ipsosu ukázal, že je česká populace připravena i na případné zálohování PET lahví. Při zavedení zálohy na PET lahve by bylo až 86 % Čechů ochotno je po použití vracet zpět do obchodu. „Důležité je podívat se na podíl těch, kteří vyjádřili rozhodný souhlas a těch bylo 61 %, což je poměrně vysoký podíl. Vracet použité lahve do obchodu jsou ochotnější lidé s vyšším vzděláním a příjmem, kteří jsou obecně více environmentálně uvědomělí,“ dodává k výsledkům Tomáš Macků, ředitel komunikace Ipsos.

Konkrétní výši zálohy, která by motivovala vracet použité PET lahve, lidé nejčastěji uváděli 5 Kč (29 %) a 3 Kč (28 %). Vyšší částku by byli ochotni zaplatit mladí lidé do 34 let a lidé s vyšším vzděláním.

Zajímavá jsou i data o tom, za kolik let si lidé myslí, že se PET láhev v přírodě rozloží. V průměru české populace to je za 201 let. Lidé se základním vzděláním se přitom domnívají, že rozklad nastane za 129 let, u vysokoškoláků je odhad o více než stovku let delší (235). Ve skutečnosti to je přitom 450 let.

Plastové  odpady jsou společensky čím dál diskutovanějším tématem. Proto na to naštěstí začínají reagovat i výrobci nápojů. „PET je cenným materiálem, který by rozhodně neměl být na jedno použití. Věříme, že zavedení zálohového systému nám umožní tento materiál použít na výrobu nových lahví, a to lokálně, tedy v rámci České republiky. Jakožto lídr na trhu přírodních minerálních vod si jsme plně vědomi naší odpovědnosti vůči životnímu prostředí, proto usilujeme o podporu lokálního oběhového hospodářství,“ uvádí například Alessandro Pasquale, generální ředitel Karlovarských minerálních vod.

Zdroj: Ipsos. Výzkum byl realizován v říjnu 2018 na reprezentativním vzorku internetové populace ČR ve věku 18-65 let. Celkem se ho zúčastnilo 1000 respondentů. Výzkum byl realizován pomocí Ipsos online panelu Populace.cz.

Kam dál?

Nakládání s plasty začíná být i předmětem škorpení mezi velkými značkami. Tzv. „hilltop ad" Coca-Coly je jedním z ikonickým okamžiků světové reklamy. Sodastream legendární spot paroduje, také se v něm zpívá o jednotě světa na kopci, ale na tom složeném pouze z plastů.

Štítky dokumentu: Marketingový výzkum
Sdílejte tento článek:

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.