Vzhled Facebooku se změní napevno od září

28. 8. 2020 | Petr Michl
Nelíbí se vám nový vzhled desktopové verze Facebooku? Od příštího týdne vám nezbude nic jiného než si zvyknout. Možnost přepnout na „klasický vzhled“ zmizí.
31% firem v ČR plánuje zvýšit investice do sociálních médií. 1
  • Jak tvořit atraktivní obsah?
  • Jak zaujmout v sociálních médiích?
  • Jak zesilovat vliv u zákazníků?
  • Jak využívat ambasadory značky?
Nezůstávejte pozadu!
Zanechte nám kontakt, obratem se s vámi spojíme.
Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
1 zdroj: PR Klub: 5/2020

Facebook provádí iterace změn svého vzhledu poměrně často. Ta, co nastane 1. září pro jeho desktopovou verzi, je ale nejvýraznější za hodně dlouhou dobu.

Oznámena přitom byla již na konferenci F8 v roce 2019 jako největší změna za poslední dekádu. Uživatelé ji mohou mít aktivní od letošního května. Mnoho z nich, včetně autora tohoto textu, ovšem dosud využívali možnosti „přepnout zpět na klasiku“.

V novém designu mizí modrý pruh jako „menu lišta“, místo něj je design mnohem více minimalistický a bílý. Dominantnější je postavení Stories navrchu feedu a i na desktopu je mnohem obtížnější vidět na obrazovce najednou více příspěvků. Pozitivem je pak možnost tmavého režimu, který méně unavuje oči při používání v noci.

Pokud máte přesto k novému designu odpor, můžete si užít bohužel už jen posledních pár dnů. Na stránce s nápovědou jak přepnout na „klasický Facebook“ totiž přibyla věta: „Od září budou mít nový vzhled Facebooku všichni uživatelé.“

V květnu zdůraznil Alexandu Voica, který ve Facebooku zastává pozici Technology Communications Manager pro oblast EMEA, že se v posledních letech hodně zaměřovali na mobilní zkušenost a ta desktopová zaostávala. Jedním z velkých benefitů nové změny má být vyšší rychlost. To potvrzuje i Ashley Watkins, jež v článku věnovaném technické stránce věci říká:

„Facebook byl spuštěn v roce 2004 jako velmi jednoduchá PHP stránka. Časem jsme na ni nabalili vrstvu za vrstvou nové technologie, abychom přinesli více interaktivních prvků. Každá z těchto změn stránka postupně zpomalovala a učinila těžší její údržbu.“  

Samozřejmě každá změna designu je po zásluze odměněna brbláním, v tomto případě se tak ale děje ve větší míře i z odborných kruhů. Někdo za změnou a módem fungování „jeden příspěvek na obrazovku“ vidí například to, že takto všechny reklamy ve feedu dostanou alespoň na okamžik scrollu větší pozornost.

Ve výsledku  si ale budeme muset zvyknout všichni a za rok si většina z nás ani nevybaví detaily toho, jak vypadal stávající design.

Sdílejte tento článek:

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.