YouTube testuje automatickou detekci produktů ve videích

30. 3. 2021 | Petr Michl
YouTube chystá zapojení umělé inteligence, která může usnadnit posun od sledování videa s product placementem k nákupu produktu.

YouTube oznámil několik experimentálních funkcí na své platformě. Tou nejzajímavější je začátek testování zobrazování přehledů produktů ve videích.

Mezi doporučenými videi po straně či v mobilní verzi pod hlavním (sledovaným) videem by měl YouTube zobrazit produkty, který identifikuje umělá inteligence ve videu. Zároveň by měl přidat i podobné (příbuzné) produkty.

Dle YouTube „je cílem pomoci lidem poznat více videí a informací o daných produktech“, prakticky to ovšem může výrazně proměnit product placement. Na YouTube se nachází obrovské množství videí, které jsou přímo věnovány unboxingu či recenzím konkrétních produktů. Mohou to být videa od běžných uživatelů či tvůrců, ale klidně od zahraničních prodejců, kteří jsou ve video tvorbě často dále než ti čeští. Podle toho, jak bude funkce nastavena, usnadní prodej tvůrcům takovýchto videí, ale možná i prodejcům produktů z videa, kteří investují do toho, aby se jejich nabídky objevily u relevantních videí. 

Scénář s využitím zobrazení prodejní nabídky českého prodejce u například videa s recenzí amerického tvůrce není na pořadu dne, funkce začne nejprve v USA. Bezpochyby může být ale po globálním rozšíření zajímavou možností inzerce pro e-commerce.  

Zdroj: Google 

Štítky dokumentu: YouTube

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: