YouTube zruší půlminutové reklamy, co nejdou přeskočit

20. 2. 2017 | Petr Michl
Co je na YouTube nejotravnější? Občasné reklamy na 30 vteřin, co nejdou přeskočit. YouTube slíbil, že je zruší.

YouTube oznámil, že už nebude podporovat reklamy se stopáží 30 vteřin, co nejdou přeskočit. Jednalo se o největší úlitbu tradičním inzerentům navyklým z TV na jiné pořádky. I ty ale brzo skončí.

Mluvčí YouTube uvedl:

Jsme odhodláni poskytovat online uživatelům lepší zážitek při sledování reklam. I proto jsme se rozhodli, že přestaneme od začátku roku 2018 podporovat 30vteřinové nepřeskočitelné reklamy a zaměříme se místo toho na formátu, které budou vyhovovat uživatelům i inzenrentům zároveň."

Změna nepoznamená volbu nepřeskočitelnosti u kratších spotů, například 20vteřinového. Prioritou mají být loni uvedené 6vteřinové spoty.

Reklamy na YouTube začaly s 30vteřinovou stopáží. Nejrozšířenějším formátem jsou TruView Ads s možností přeskočení po pěti vteřinách. Jistý podíl reklamy, u kterých se tlačítko přeskočit neobjeví, byl pak aktem majícím přesvědčit ty nejzatvrzelejší inzerenty žijící v televizní éře. Nyní je však patrné, že  Facebook, Snapchat i Instagram dokázaly marketéry přesvědčit, aby začali myslet při tvorbě video reklam pro jejich platformy jinak. YouTube tak doufá, že na jeho pravidla hry přistoupí i „dinosauři". Internet není televize a je nejvyšší čas, aby si to uvědomili.

Zdroje: MarketingLand, Campaign

Štítky dokumentu: YouTube
Sdílejte tento článek:
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.