Z chipsů Doritos zmizelo logo. Chtějí budovat vztah s generací Z jinou cestou

3. 9. 2019 | Milada Zemanová
Žádné logo v reklamách, na sociálních sítích ani na balíčku chipsů. Zákazníci poznají Doritos jen podle trojúhelníkového tvaru chipsů a textu „Sem patří logo”.

Tortillové chipsy Doritos, které patří do rodiny produktů PepsiCo, jsou proslulé svým trojúhelníkovým tvarem, který se projevil i v logu. Nyní však značka mění styl své komunikace. Přichází s přístupem, že důležité jsou chuť, barva a konzistence jejich chipsů. Protože právě podle nich je zákazníci poznají, takže není potřeba používat logo. A Doritos logo z obalů skutečně zmizelo.

Logo nezmizelo jen z obalů, ale nebude se již objevovat ani na sociálních sítích či v reklamách. Místo toho chce značka budovat svůj brand pomocí zmíněného trojúhelníku a slov Logo Goes Here („Sem patří logo”, pozn. redakce).

Odstraňování loga je skutečně kompletní. Dokonce i doména Doritos.com nově vede na LogoGoesHere.com. Samotná reklama, která tuto změnu oznamuje, je také plná trojúhelníků. Uvidíte v ní například trojúhelníkové dopravní značky, stojany na kola či proslulé pyramidy.

Podle vyjádření Doritos se jedná o největší kampaň pro budování brandu, kterou doposud tato značka uskutečnila. Kromě reklamy na YouTube tato kampaň zahrnuje i sérii TV a digitálních spotů, které budou mít premiéru během udělování hudebních cen MTV Video Music Awards.

Zobrazit příspěvek na Instagramu

Bill Smith

Příspěvek sdílený (@logo_goes_here),

Tato kampaň má primárně cílit na generaci Z, která podle vyjádření Doritos nemá ráda přílišnou reklamu. Krok je to skutečně zajímavý, ale setkává se samozřejmě i s nespokojeností. Uživatelé začínají upozorňovat, že bez loga je přeci jen těžké poznat, že se jedná o chipsy Doritos.

Což platí právě u starších generací, které ovšem také zůstávají zákazníky Doritos. Uvidíme tedy, jak se jim tento přístup bez loga vyplatí z dlouhodobého hlediska.

Zdroje: La criatura creativa, The Drum

Kam dál?

Chipsy Doritos nejsou první potravinou, která oprostila od svého loga. Před několika lety se svého jména na obalech vzdaly tyčinky Snickers. Místo názvu značky na nich zákazníci našli třeba Ospalce či Bručouna.

Své logo strhla například i Coca-Cola. Ta se nechala slyšet, že „Nálepky jsou pro plechovky, ne pro lidi.” Sundala svůj „label" jako důkaz připojení se ke globálnímu hnutí za toleranci a rovnost.

Štítky dokumentu: Budování značky

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: